مدیرمنطقه ویژه اقتصادی نمین خبر داد؛

افتتاح فاز اول منطقه اقتصادی نمین تا ۳ سال آینده

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین به مساحت 900 هکتار تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور،بهمن آذروش مدیرمنطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار داشت:بستر و فضا برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین با تامین زمین ارزان قیمت با هدف رونق تولید و اشتغال آماده است و تاکنون ۱۵ سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین به مساحت ۹۰۰ هکتار تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، افزود: در حال حاضر حصارکشی و بند کشی فاز اول بطول ۱۴.۷ کیلومتر در دست اجرا بوده و پیش بینی شده خرداد ماه امسال به پایان برسد.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار داشت: عملیات اجرای فنس کشی، تکمیل ساختمان مرکزی به مساحت ۱۲۰۰ متر، طراحی طرح تفصیلی، اجرای پروژه گازرسانی ،برق رسانی و روشنایی معابر ،احداث سر درب ورودی ،نگهبانی و عبور راه اصلی از لوله گاز ،آماده سازی زمین و احداث ساختمان گمرک ، احداث ساختمان آتش نشانی،پاسگاه و درمانگاه ، احداث ساختمان انبار و بارنداز و مطالعات و خدمات مشاوره و توپوگرافی از اقدامات قابل انجام و برنامه ریزی شده منطقه ویژه اقتصادی نمین در سالجاری است.

آذروش با اشاره به طرح جامع منطقه اقتصادی نمین بیان داشت: این طرح در دبیرخانه مناطق آزاد هنوز تصویب نشده است و پیگیر تصویب آن در کارگروه مناطق آزاد هستیم.

وی با بیان اینکه مجموع منطقه ویژه اقتصادی نمین ۲ هزار و ۵۵ هکتار است ، گفت: فاز دوم این طرح بطول هزار و ۱۵۰ هکتار بعد از اتمام فاز اول اجرایی می شود .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین با اشاره به عملیات اجرایی کارخانه کریستال در منطقه اقتصادی نمین افزود: عملیات اجرایی این کارخانه در سطح ۴۰ هکتار زمین و ۲۲ هکتار سوله در حال اجراست و پیش بینی شده برای ۴۰۰ نفر در فاز اول و ۱۵۰۰نفر در فازهای بعدی در این کارخانه اشتغال ایجاد شود.
وی بیان کرد: اصلاح و زیرسازی ورودی منطقه به طول ۴.۴کیلومتر توسط راه و شهرسازی اردبیل در دست اجراست.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین ادامه داد: مقرر است شرکت شاهد بعنوان مقام مسئول منطقه ویژه اقتصادی نمین ۲۰۰ میلیارد ریال برای تامین زیر ساخت های این منطقه مساعدت کند.
آذروش گفت: راه اندازی این طرح بسیاری از موانع تولید را کاهش داده و در راستای حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی، مشکل خام فروشی را برطرف خواهد کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین تسهیل واردات و صادرات کالا ، حمایت از صنایع داخلی ، جذب فناوری های نوین ، سرمایه گذاری در تولید و توسعه منطقه ای ، پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی ، ارتباط تجاری بین المللی، تحرک بخشی به اقتصاد منطقه ای ، صادرات غیرنفتی ، ایجاد اشتغال مولد ، جذب سرمایه گذاری ، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده ، ورود ماشین آلات خط تولید ، ابزار اداری بدون عوارض گمرکی و اشتغالزایی را از اهداف و مزایای منطقه ویژه اقتصادی در استان برشمرد.

انتهای پیام/