مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تاکید کرد؛

بهره‌گیری مناسب از فضای مجازی به نفع نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: فضای مجازی بستر خوبی برای یاری‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر دارد که با بهره‌گیری مناسب از آن می‌توانیم مسیر یاری‌رسانی به محرومان جامعه را کوتاه‌تر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، حسین دشتی در نشست با فعالان فضای مجازی اردبیل با اشاره به اینکه با کمک کاربران فضای مجازی می‌توان علاوه بر ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری نقش مضاعفی را در دستگیری از فقرا ایفا کرد، گفت: استفاده درست و صحیح از فضای مجازی بستری را برای سرعت‌ بخشیدن به ارائه خدمات حمایتی ایجاد می‌کند که بهره‌گیری از آن به نفع نیازمندان و محرومان اردبیلی است.
وی با بیان اینکه به کمک کاربران اینترنت و سایت‌های خبری هم می‌توان گره از مشکلات مددجویان گشود، افزود: اگر رسانه‌ها در فضای مجازی مورد وثوق و اعتماد آحاد مختلف جامعه باشند، به سادگی می‌توانند با راه‌اندازی پویش‌های مردمی و حتی تبلیغ در عرصه نیکی به دیگران گام‌های موثرتری را در سطح جامعه بردارند.
دشتی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای برگزاری نشست صمیمی با فعالان فضای مجازی یافتیم تا از این طریق در ایام پربرکت ماه نزول قرآن بیش از پیش به یاری اقشار آسیب‌پذیر بشتابیم، بیان کرد: فعالان فضای مجازی کم هزینه و پر سرعت به انتشار اخبار و رویدادهای مهم می‌پردازند که با استفاده مناسب و صحیح از این فضا به خوبی می‌توان به نفع نیازمندان بهره‌مند شد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه همواره در مناسبت‌های خاص مانند ماه مبارک رمضان شاهد افزایش کمک‌های مردمی به خانوار بی‌بضاعت جامعه هستیم، گفت: فعالان فضای مجازی می‌توانند به مشارکت هر چه بیشتر خیران در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین کمک کنند تا کودکان و نوجوانان تحت حمایت نگران آینده خود نباشند.
وی با اشاره به اینکه با همکاری فعالان فضای مجازی استان اردبیل می‌توانیم فعالیت‌های بهتری را برای رفع گرفتاری‌های نیازمندان به کار گیریم، اعلام کرد: باید نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت ضمن حفظ عزت نفس و کرامت انسانی آنها به مردم نیک‌اندیش استان اردبیل اطلاع‌رسانی شود تا کمک‌های خیران بر این مبنا در اختیار مددجویان قرار گیرد.
دشتی با اعلام اینکه بر حسب نیاز ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت در ماه مبارک رمضان مستمری معیشتی به آنها پرداخت شد تا بتوانند بخشی از مشکلات خود را رفع کنند، بیان کرد: بیش از پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت نقد به حساب خانوار تحت حمایت واریز شد تا آنها با تهیه سبدهای غذایی در ماه مبارک رمضان با مسائل کمتری روبه‌رو باشند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان و به خصوص شب‌های قدر جذب این طرح‌های خیرخواهانه می‌شوند، گفت: فعالان فضای مجازی با اطلاع‌رسانی دقیق این طرح‌ها می‌توانند به حامی‌یابی برای کودکان تحت حمایت کمک کنند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد استان اردبیل با بهره‌گیری از روش‌های نوین و الکترونیکی تلاش دارد یاری‌رسانی به محرومان جامعه را سرعت ببخشد، افزود: به منظور تسهیل کمک‌رسانی به خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند، نیکوکاران می‌توانند به ساده‌ترین شکل ممکن از طریق طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* کمک‌های خود را به دست آنها برسانند.
دشتی به سامانه پیام کوتاه ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ اشاره کرد و گفت: خیران اردبیلی می‌توانند از طریق این سامانه می‌توانند علاوه بر نحوه مشارکت در طرح‌های حمایتی، هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات خود را نیز به امدادگران اعلام کنند.
انتهای پیام /