معاون اداره کل میراث فرهنگی مطرح کرد؛

برنامه ریزی برای اشتغالزایی ۷۴۰ نفری در حوزه صنایع دستی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برنامه‌ریزی جهت ایجاد 740 فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،ملکه گلمغانی زاده اظهار داشت: با هدف تحقق شعار سال و رونق تولید، به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه صنایع دستی هستیم و امسال ایجاد ۷۴۰ فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: با توجه به اینکه اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی زودبازده و کم‌هزینه است، می‌توان با تسهیلات اندک فرصت شغلی فراهم ساخت و در این راستا اعطای تسهیلات از محل مشاغل خانگی، تسهیلات روستایی و منابع دیگر برنامه‌ریزی شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: سال گذشته نیز از محل تسهیلات اعطایی برای ۵۱۲ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

گلمغانی زاده همچنین به آموزش شاغلین صنایع دستی با هدف تقویت کمی و کیفی تولیدات اشاره کرد و گفت: امسال اشتغال‌زایی ۲۲۴ نفر شاغلین صنایع دستی و ۲ هزار نفر در مراکز آموزشی صنایع دستی برنامه‌ریزی شده اما در صورت استقبال هنرجویان امکان افزایش آن وجود دارد.

او با اشاره به ساماندهی کارگاه‌های صنایع دستی اظهار کرد: صدور و تمدید پروانه‌های تولید انفرادی به تعداد ۲۸۰۰ فقره و صدور کارت شناسایی به تعداد ۷۵۰ فقره برنامه‌ریزی شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از اجرای رتبه‌بندی کارگاه‌ها خبر داد و گفت: درجه بندی کارگاه‌ها برای ۲۶ کارگاه عملیاتی خواهد شد.

گلمغانی زاده اظهار کرد: در سال جاری عمده تمرکز ما رونق کمی و کیفی تولیدات صنایع دستی است و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

انتهای پیام/