مدیرکل کمیته امداد استان:

نذورات عید قربان اردبیلی‌ها به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران اردبیلی در عید سعید قربان سال‌جاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تأمین گوشت خانوار تحت حمایت این نهاد کمک کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،حسین دشتی در دیدار با مدیر بسیج رسانه استان اردبیل که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به اینکه خیران اردبیلی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به تأمین گوشت قربانی برای دستگیری از خانوار تحت حمایت در عید سعید قربان کمک کرده‌اند، گفت: به یاری خیران و نیکوکاران در عید سعید قربان، گوشت قربانی در بین تمامی ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل توزیع شد.
وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی در عید سعید قربان سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است، افزود: همواره شاهد افزایش چشمگیر حمایت‌های مردم نیکوکار استان اردبیل هستیم که این امر وظیفه امدادگران را در قبال فقرا بیشتر می‌کند.
دشتی با اشاره به اینکه خیران با مراجعه به ۶۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان به تأمین گوشت قربانی خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل کمک کرده‌اند، بیان کرد: مراکز نیکوکاری نقش مضاعفی را در رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر بر عهده دارند که حسن اعتماد عمومی به این مراکز موجب شده است تا خدمات به صورت کیفی‌تر و با سرعت بیشتری در اختیار نیازمندان قرار گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۱۴ «قربانگاه غدیر» برای تأمین گوشت مورد نیاز مددجویان در عید سعید قربان در نظر گرفته شده بود، گفت: تنها در قربانگاه غدیر شهرستان اردبیل ۵۰ راس دام کوچک و بزرگ به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان قربانی شد که در تمامی شهرستان‌های تابعه استان نیز با یاری خیران و نیکوکاران این امر خداپسندانه صورت گرفته بود.
وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ پایگاه هم برای دریافت کمک‌های مردمی در عید سعید قربان تدارک شده بود، بیان کرد: از یکایک خیران و نیکوکاران که کمیته امداد استان اردبیل را با حضور پر شور در پایگاه‌های دریافت گوشت قربانی و نذورات مردمی یاری کردند، قدردانی می‌کنیم.
دشتی با اعلام اینکه کمیته امداد به‌ منظور ترویج فرهنگ احسان و انفاق در جامعه می‌کوشد با کمک‌های خیران گام‌های موثرتری را برای ارتقای همبستگی اجتماعی بردارد، افزود: اهدای گوشت قربانی به خانوار بی‌بضاعت، از جمله برنامه‌های مهم کمیته امداد برای ترویج و تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه است که این طرح، هر ساله در عید سعید قربان اجرا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی در همان روز عید سعید قربان در اختیار محرومان و نیازمندان استان اردبیل قرار گرفته است، گفت: موظف هستیم کمک‌های مردمی را بر اساس نیت خیر نیکوکاران، در اسرع وقت به دست مستمندان و خانوار محروم استان اردبیل برسانیم.
در ادامه این دیدار، سرهنگ علی لطفی، مدیر سازمان بسیج رسانه استان اردبیل با بیان اینکه رسانه‌ها باید به دنبال نهادینه شدن فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین مردم و به خصوص کودکان و نوجوانان باشند، گفت: مبارزه با فقر و تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی از دیگر رویکردهای مهم رسانه‌ها باید باشد تا محرومیت‌ها از سطح استان اردبیل به طور کامل ریشه‌کن شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج رسانه آمادگی کامل برای همکاری با کمیته امداد استان اردبیل را دارد، بیان کرد: تمهیدات و امکانات لازم را برای همکاری با کمیته امداد استان اردبیل به کار خواهیم گرفت تا در رفع نیازهای اساسی مستمندان جامعه سهیم باشیم.
انتهای پیام/