مصرف انرژی در ایران بیش از ۴ برابر میانگین دنیاست/ ۳۲ درصداز فروش منابع انرژی در اختیار صندوق توسعه ملی قرار می گیرد

به گزاش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور  محمد فیضی در مراسم آغاز بکار مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اردبیل اظهار کرد: در دنیا به این نتیجه رسیده شده که برای حفظ محیط زیست، دست از منابع فسیلی بکشند و ای ندر حالی است که مصرف انرژی در ایران بیش از ۴ برابر میانگین دنیاست. وی […]

به گزاش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور  محمد فیضی در مراسم آغاز بکار مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اردبیل اظهار کرد: در دنیا به این نتیجه رسیده شده که برای حفظ محیط زیست، دست از منابع فسیلی بکشند و ای ندر حالی است که مصرف انرژی در ایران بیش از ۴ برابر میانگین دنیاست.

وی گفت: تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۸۰ درصد انرژی جهان از انرژی های تجدیدپذیر خواهد بود و کشور ما باید تلاش کند در برنامه ریزی های خود با استفاده از مراکز تحقیقاتی و علمی، در این مسیر مهم قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و سیاست های مقام معظم رهبری همه این موارد پیش بینی شده و باید تا پایان برنامه ششم مصرف انرژی ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: با تصویب مجلس شورای اسلامی ۳۲ درصداز فروش منابع انرژی اعم از نفت و گاز در اختیار صندوق توسعه ملی قرار می گیرد تا برای آیندگان برنامه ریزی و هزینه شود.

فیضی اضافه کرد: مجلس اجازه داده ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه برای نگهداری آب هایی که از بین می رود، برداشته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از اوایل شروع این دوره مجلس اتفاقی که افتاد و بنده به عنوان نماینده موافق صحبت کردم، دو سازمان سانا و سابا در یکدیگر ادغام و وظایف آنها به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی “ساتبا”  منتقل شد.

انتهای پیام/