استاندار اردبیل خبر داد؛

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای راه اندازی اولین کارخانه نوآوری استان

استاندار اردبیل گفت:عملیات آماده سازی اولین کارخانه نوآوری وفناورانه استان آغاز شده و برای راه اندازی آن 15 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنام جو در نشست با مالک کارخانه چرم مغان گفت:۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به پارک علم وفناوری استان برای آماده سازی، اجرای معماری داخلی و استقرار واحدهای فناورانه شرکت های دانش بنیان در این مجموعه اختصاص یافته است و ۱۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات کم بهره بانکی به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری پرداخت می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه رونق فضای کسب و کار ، ایجاد اشتغال و حمایت از نخبگان و مخترعین، سرلوحه برنامه های اقتصادی استان است، افزود: در قالب کارخانه نوآوری و در راستای سیاست های اقتصادی دولت، این مجموعه با استقرار شرکت های دانش بنیان و برگزاری استارتاپ ها نقش مهمی را در توسعه و رونق فضای کسب و کار و تولید محصولات دانش بنیان ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه وسعت ۱۶ هکتاری با ۲۵ هزار متر مربع فضای مسقف کارخانه چرم مغان، ظرفیت قابل توجهی برای استقرار و فعالیت های شرکت های دانش بنیان و واحدهای علمی و فناوری استان بوده و با تکمیل و بهره برداری از آن، بخش عمده ای از مشکل تامین مکان فعالیت این شرکت ها مرتفع می شود، افزود: تلاش می کنیم این کارخانه در سفر آتی رئیس جمهور کشورمان به استان تکمیل و به بهره برداری برسد.

بهنام جو اظهار کرد: فرزندان توانمند استان در قالب شرکت های فناوری و دانش بنیان در ۴ حوزه تخصصی کشاورزی، ساختمان، صنایع چرم و گردشگری در این مجموعه فعالیت خواهند کرد و پیش بینی می شود طی سه سال آینده ۳ هزار اشتغال جدید ایجاد شود.

گفتنی است کارخانه چرم مغان که از سال ۱۳۸۹راکد و بخشی از کارخانه مستهلک شده است، با تلفیق علم وفناوری و صنعت به کارخانه نوآوری(فناورانه) تبدیل و مجوزهای لازم از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اخذ شده است که علاوه بر فعالیت های مربوط به تولیدات صنایع چرمی، فعالیت های علمی و تولید محصولات دانش بنیان نیز در این مجموعه محقق خواهد شد.