سند آمریکایی بودن رئیس یک فدراسیون+عکس

یک رئیس فدراسیون با وجود داشتن تابعیت مضاعف، به دلایلی نامشخص اصرار دارد که در این سمت بماند که شائبه‌هایی را نیز ایجاد کرده است.

گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، در فدراسیون نجات غریق و و غواصی چه می گذرد؟ فدراسیونی که سالهاست بدل به حیاط خلوت ورزش ایران شده است. با توجه به ماهیت همگانی بودن این مجموعه که در فدراسیون بودنش نیز تردیدها و ابهاماتی جدی وجود دارد اما سالهاست به شکل فدراسیون اداره می شود، ردیف بودجه می گیرد و البته فعالیت های آن بیشتر در حوزه آموزش و ورزش همگانی انجام می شود.
حاشیه های رنگارنگ این فدراسیون، به دلیل ماهیت آن کمتر رسانه ای شده و مورد توجه قرار می گیرد اما این فدراسیون، غرق در حاشیه های فراوانیست که شاید کمتر شبیه آن را در جای دیگری و فدراسیونی شاهد باشیم.
در این بین، مهمترین حاشیه فدراسیون به صندلی ریاست آن باز می گردد؛ جایی که یک آمریکایی به یک باره به ریاست رسید و با وجود نداشتن شرایط قانونی، مدتهاست این سمت را در اختیار دارد. در این بین، پرسش این است که این فدراسیون و ریاست بر آن چه چیزی در خود دارد که ایلخان نوری برخلاف قانونی عمل کرده و بر مسند ریاست تکیه زده و آن را رها نمی کند که البته، در فرصت مقتضی به این موضوع خواهیم پرداخت.

بعد از جدایی میرسلیم از فدراسیون نجات غریق و غواصی به دلیل اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، ایلخان نوری توانست با اکثریت آرا پیروز انتخابات شده و رئیس جدید شود. اما حضور این شخص به دلیل داشتن تابعیت آمریکا در این انتخابات، برخلاف مصرح قانون بوده و مشخص نیست چگونه و با مجوز چه کسی توانست در این انتخابات حضور پیدا کرده و صندلی ریاست را تا کنون در اختیار بگیرد.

در این میان و با توجه به محرز بودن دوتابعیتی بودن نوری که سند آن برای نخستین بار در فارس منتشر می شود، وزارت ورزش و جوانان در این زمینه سکوت کرده و با بی تفاوتی نسبت به بی قانونی آشکار در این فدراسیون، تا کنون مماشات داشته است. اکنون که سند آمریکایی بودن این شخص منتشر شده، منتظر واکنش وزارت ورزش و نهادهای ذیربط هستیم.

انتهای پیام/