جزئیات تازه طرح ملی مسکن؛ پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه با تشریح جزئیات ثبت نام در طرح ملی مسکن گفت: در این طرح به متقاضیان ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، محمود محمودزاده با یادآوری ثبت نام آزمایشی طرح ملی مسکن در استان کرمان به شروع ثبت نام در ۱۰ استان از نیمه ماه جاری اشاره کرد و وعده داد، پروسه ثبت‌نام از واجدان شرایط در تمام استان‌ها تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

وی فاقد مالکیت مسکن، تاهل، عدم استفاده از امکانات دولتی و سابقه سکونت را ۴ شرط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن عنوان کرد و افزود: این طرح برای دهک‌های متوسط به پایین جامعه ساخته می شود و در قالب آن واحدهای باقیمانده مسکن مهر نیز تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه نیاز سالانه مسکن کشور را ۸۰۰ هزار واحد اعلام و با بیان این‌که دولت برای تامین همه این واحد‌های مسکونی ورود نخواهد کرد، گفت: واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن با قیمت‌تمام شده عرضه و به متقاضیان ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

طرح ملی مسکن دارای ابهامات متعددی است؛ از یک سو روند ساخت و ساز این واحدها با توجه به ایراداتی که انبوه‌سازان به قراردادهای طرح مذکور وارد کرده‌اند، مشخص نیست. یکی دیگر از ابهامات طرح ملی مسکن به وام ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی مربوط می شود. سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه، به‌طور مشخص اعلام نکرده این تسهیلات از چه منابعی تامین می‌شود و سود آن چه میزانی است و این‌که آیا تمام بانک‌ها در این طرح حضور دارند یا مانند همیشه بانک مسکن، تنها بانک حامی طرح‌های ساخت و ساز مسکن در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/