مرگ جی لوید معمایی که هنوز حل نشده

بررسی یک ادعای عجیب؛ ساموئل زنده است

اظهارات خواهر جی لوید ساموئل بازیکن انگلیسی و سابق تیم فوتبال استقلال باردیگر این پرونده معمایی و عجیب را به کانون اخبار بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، جی لوید ساموئل زنده است! این حرف لسلی آن ساموئل خواهر جی لوید است که بعد از گذشت یک سال و شش ماه از انتشار خبر مرگ این بازیکن فوتبال، این پرونده را تبدیل به معمایی عجیب کرده است.


سه شنبه ۲۵ اردیبهشت خبر درگذشت جی لوید ساموئل بازیکن سابق تیم های استون ویلا، بولتون، کاردیف سیتی و استقلال در اثر یک سانحه تصادف رانندگی منتشر شد. خبری که خیلی زود و با انتشار حرف های هلیا سهیمی همسر ایرانی جی لوید تبدیل به یک معما شد:” جی لوید ساموئل زنده است”.  در آن زمان عنوان شد که جی لوید ساموئل بعد از اینکه فرزندش را به مدرسه می رساند در جاده چشایر در منچستر، دچار سانحه رانندگی شده است.


این خبر که پلیس چشایر اولین بار در اختیار رسانه های انگلیسی قرار داد با تقاضای همسر ایرانی و خانواده جی لوید برای آزمایش DNA جسد و ممانعت های پلیس ابعاد تازه ای پیدا کرد. با وجود پیگیری های هلیا سهیمی همسر ایرانی جی لوید، حالا حرف های خواهرش شرایط ماجرا را معمایی تر می کند. لسلی آن در متنی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده همسر انگلیسی جی لوید ساموئل را به صحنه سازی و کلاهبرداری از بیمه متهم کرده و اعلام کرده که از پلیس چشایر به خاطر اجازه ندادن برای انجام تست DNA از جسد شکایت کرده است.


هلیا سهیمی همسر ایرانی جی لوید ساموئل که از همان روزهای اول مرگ این فوتبالیست را باور نکرده و همواره اعلام می کرد که او زنده است در این رابطه گفت:” من هر روز با خانواده جی لوید در تماس هستم. در جریان این موضوع بودم و این خبر جدیدی برای من نیست.”


او افزود:” از سپتامبر سال گذشته من و خانواده جی لوید این مساله را پیگیری می کردیم اما قصدمان این بود که حاشیه سازی نشود. اما این برای اولین بار است که بعد از یک سال و شش ماه خواهر جی لوید رسما اعلام می کند که او زنده است.”


همسر ایرانی ساموئل درباره اینکه چرا پلیس اجازه تست DNA  را نداده است گفت:” شخصا برای خود من جالب است که پلیس منطقه چشایر نخواستند که در این مدت صدای ما را بشوند. موضوع این است که با توجه به اتفاقات و شواهدی که وجود داشت و تهدیداتی که می شدیم می دانستیم که جی لوید زنده است و در تصادف نبوده است.”


اما آنچه مساله مرگ یا زنده بودن این بازیکن فوتبال را به یک پرونده معمایی پیچیده بدل کرده این است که در صورتی که جی لوید ساموئل در آن تصادف نبوده است پس کجاست؟ چرا که در صورتی که این فرضیه درست باشد یا او گروگان گرفته شده و یا خودش در این مساله دست داشته است. هلیا سهیمی در این رابطه گفت:” ما هم از اول واقعا نمی دانستیم و همیشه قطعه هایی از پازل ما کامل نیست. کاشکی می توانستیم بفهمیم که خودش این کار را کرده یا نه! آخرین پیامی که من از جی لوید گرفتم ۴ دقیقه قبل از این اتفاق بود.”


آخرین و مهمترین دادگاه


بر اساس اعلام همسر ایرانی جی لوید ساموئل قرار است روزهای ۲۶-۲۷ نوامبر آخرین دادگاه مربوط به این بازیکن برگزار شود:” این آخرین دادگاه است و می خواهند پرونده را ببندند. اما اتفاقی که ما می خواهیم این است که در دادگاه فیلمی که در ماشین بوده را نشان بدهند هر چند دادگاه گفته است که این کار را نمی کند.” سهیمی افزود:” این پرونده در اختیار پلیس چشایر در منچستر است و ما حتی به مجلس انگلیس رفتیم اما آن ها گفتند نتوانسته‌اند کاری انجام بدهند.”


او افزود:” الان یک سال و شش ماه و چند روز گذشته و از آن زمان روزی چند بار با خانواده جی لوید صحبت می کنم.”


او با اشاره به روزی که این اتفاق رخ داد هم گفت:” من وقتی این خبر را شنیدم در فرودگاه مراکش بودم و آن را باور کردم اما بعدا با چیزهایی که جی لوید برایم از زندگی اش گفته بود پازلی در ذهن من شکل گرفت، ضمن اینکه تا ۲۱ روز اجازه ندادند ما جسد او را ببینیم. دائم در مقابل اصرار ما برای دیدن جسد می گفتند الان جای دیگری است یا…”


سهیمی در ارتباط با همسر جی لوید ساموئل که گفته می شود در این ماجرا دست دارد گفت:” من قبلا هم پستی در این ارتباط گذاشتم؛ این خانم مصرف کننده الکل و کوکائین است و من فکر می کنم کسی که در روز خاکسپاری قلابی به جای عزاداری شادی می کند، می تواند دست به کارهای دیگر هم بزند.”


او همچنین در این باره که آیا فکر می کند ساموئل گروگان گرفته شده گفت:” اینکه یک سال و شش ماه کسی را گروگان بگیرند کمی دور از ذهن است. این موضوع فکر خودم را هم درگیر کرده و نمی دانم او را به زور برده یا خودش هم در جریان بوده است.”


او اضافه کرد:” با اطمینان به شما می گویم که DNA جسد با جی لوید یکی نیست و اگر اجازه قانونی در این باره صادر شود حقیقت روشن خواهد شد.”


یک سال و شش ماه دلتنگی

همسر جی لوید ساموئل درباره روزهایی که در یک سال و شش ماه پس از انتشار این خبر گذرانده گفت:” برای من دلتنگی و نگرانی مانده است و به همه قول می دهم که جی لوید زنده است. من واقعا از رسانه های کشورم ممنون هستم چرا که فقط در ایران این خبر را پوشش دادند و هیچ جای دنیا جرات نکردند با پلیس انگلستان در بیفتند.”


او با بیان اینکه همسر انگلیسی جی لوید ساموئل می تواند در این ماجرا دست داشته باشد گفت:” او مادر سه بچه جی لوید است و جالب اینجا است که از روز اول پخش این خبر می گویند که پول نداریم. چطور ممکن است یک ستاره فوتبال پول نداشته باشد آن هم در حالی که همین خانم فردای آن اتفاق یک رنجرور آخرین مدل را خریدند. او یک پاکستانی و انگلیسی است و انتخاب جی لوید نبوده است. از همان روز این خانم اجازه نداده است که بچه ها با پدر و مادر جی لوید صحبت کنند و ارتباطشان را قطع کرده است.”