کودک نیازمند اردبیلی با کمک حامیان اکرام ایتام از رنج زمین‌گیری رهایی یافت

کودک تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل، به صورت مادرزادی از نعمت پای راست محروم بود که با کمک خیران، حامیان طرح اکرام ایتام و پزشکان نیکوکار، تحت عمل جراحی قرار گرفت و اینک توسط پرتز و پای مصنوعی می‌تواند راه برود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،کودک هشت ساله تحت حمایت، با کمک نیکوکاران و حامیان طرح اکرام ایتام از پای مصنوعی برخوردار شده و می‌تواند راه برود. از هوش و استعداد بسیاری برخوردار و با حضور در مدرسه، دوستان بسیاری پیدا کرده است.
به دلیل رشد بدن، هر سال دو بار باید عمل پرتز بر روی این کودک صورت گیرد، چرا که با رشد قد، اگر پرتز جدید نصب نشود موجب خواهد شد که لگن کج شده و مشکلات بیشتری را پیش‌روی او بگذارد که برای کمک به این کودک، خیران و نیکوکاران می‌توانند از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* به یاری‌‌اش بشتابند.

آنچه در ادامه می‌آید شرح زندگی این کودک تحت حمایت اردبیلی است:

هشت ساله و ساکن استان اردبیل است. کودکی باهوش و استعداد درخشان که زبان‌زد معلم و مدیر مدرسه بوده و در کلاس دوم درس می‌خواند. نخستین روز مدرسه، هرگز از یادش نمی‌رود. به خاطر شرایط خاصی که داشت، از مدرسه گریزان بود و می‌ترسید نکند مورد تمسخر سایر دانش‌آموزان قرار گیرد. اما مورد استقبال قرار گرفت و دوستان خیلی خوبی پیدا کرد و کم کم برای حضور همیشگی در کلاس درس ترغیب شد.
دو سال بیشتر نداشت که پدرش بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. کارگر ساده‌ای بود که همواره برای تأمین مخارج زندگی تلاش می‌کرد. پس از فوت سرپرست خانوار، مادر بار سنگین زندگی را بر دوش گرفت و سعی می‌کرد به مشکلات پیش‌روی دو فرزندش سامان ببخشد.
یکی از فرزندان سالم بود، اما دیگری نیاز به مراقبت بیشتری داشت چرا که به صورت مادرزادی از داشتن یک دست و یک پا محروم بود. کودکی که با خنده‌هایش، مادر را که غرق در ماتم از دست‌دادن همسرش بود می‌خنداند و به او امید می‌داد.
در خانه‌ای استیجاری و کوچک زندگی می‌کردند که نبود پدر موجب شده بود همواره با مشکل رو‌به‌رو باشند. وقتی از پس مخارج زندگی برنیامدند، وارد چرخه حمایتی کمیته امداد استان اردبیل شدند تا بتوانند بخشی از گرفتاری‌های خود را برطرف کنند.
امدادگران کمیته امداد با مشاهده کودکِ معلول، از همان روز دست به کار شدند تا با حامی‌یابی و یاری خیران بتوانند به این خانوار نیازمند کمک کنند. کودکی که دست راست و پای راست او رشد نکرده و این امر نگرانی‌های بسیاری را در کنار سایر مشکلات، متوجه مادر ساخته بود.
مراجعه حضوری به نیکوکاران تاثیر شگرفی داشت چرا که یکی از حامیان پس از اینکه در جریان مشکل این کودک قرار گرفت، درخواست کرد تا از نزدیک او را ببیند. پس از اینکه وضعیت کودک را مشاهده کرد، به منظور رفع مشکل مسکن خانوار که نمی‌توانستند از پس پرداخت اجاره برآیند، برای آنها منزل مناسبی تهیه کرد تا به آنجا نقل مکان کنند. همچنین با پرداخت هزینه‌های درمانی و دارویی، پیگیر رفع مشکلات این کودک بود.
با پیگیری‌های امدادگران و مراجعه به پزشکان متخصص، به دلیل سن کم و ضعیف و نحیف بودن نوزاد، باید تا دو سال صبر می‌کردند که پس از آن عمل جراحی پرتز بر روی او صورت گیرد. در این مدت، ارائه سبدغذایی مناسب به این خانوار در دستور کار قرار گرفت که از بروز سوءتغذیه نیز پیشگیری شود.
وقتی کودک به سن چهار سالگی رسید، با حمایت‌های حامیان و خیران، نخستین عمل جراحی پرتز بر روی پای راستش صورت گرفت. آن روز هرگز از مقابل دیدگان مادر دور نمی‌شود. دست به دعا نشسته بود و با خدا راز و نیاز می‌کرد تا فرزندش صحیح و سالم بازگردد.
اشک و لبخند در هم آمیخته بر روی چهره مادر ظاهر شد، وقتی پس از چند روز استراحت، کودک بایاری پزشکان و فیزیوتراپی توانست روی پاهای خود بایستد. راه برود و حتی بدود. تنها شکر خاوند متعال می‌توانست دل ناآرامش را آرام کند تا روزهای خوش‌تر و بهتری را به انتظار بنشیند.
حامی طرح اکرام ایتام بخش عمده‌ای از هزینه‌های عمل جراحی را پرداخت کرده و بقیه آن نیز توسط کمیته امداد و با یاری خیران تأمین شده بود. شادی و نشاط اعضای این خانوار را که مدت‌ها با مشکلات بسیار زیاد دست‌وپنجه نرم می‌کردند، در برگرفت و خنده به خانه آنها بازگشت.
به دلیل رشد بدن، هر سال دو بار باید عمل پرتز بر روی این کودک صورت گیرد، چرا که با رشد قد، اگر پرتز جدید نصب نشود موجب خواهد شد که لگن کج شده و مشکلات بیشتری را پیش‌روی کودک بگذارد.
حامیان طرح اکرام ایتام برای نصب پرتز جدید و انجام عمل جراحی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. دو بار در سال با تقبل هزینه عمل جراحی و پرتز که حدود پنج تا شش میلیون تومان هزینه دارد، می‌کوشند بخشی از هزینه‌های درمانی و دارویی‌اش را پرداخت کنند.
دست راستش نیز از آرنج قطع است و به دلیل بروز مشکلات بسیار و رشد بدن، پزشکان تصمیم دارند تا در سن ۲۵ سالگی که رشد او متوقف می‌شود، عمل پرتزرا انجام دهند و او را از نعمت دست برخوردار کنند.
کودکی که در با وجود استعداد و هوش سرشار، همچنان نیازمند یاری‌رسانی خیران است تا عمل‌های جراحی و پرتز جدید بر روی پایش نصب شود و بتواند راه برود و در کلاس درس حاضر شود.
آینده‌ای روشن را در تصورات خویش نهفته است و با آرزوی پزشک شدن، دلش می‌خواهد به جامعه خدمت کند. بیش از هر چیز نگران مادر است و با همه کودکی‌اش، می‌داند که چه ضجری کشیده و می‌کوشد همواره او را خندان ببیند.
او با روحیه‌ای بسیار بالا در کنار سایر همنوعان خود به تحصیل می‌پردازد و کم کم فراموش کرده است که معلولیت دارد. مشاوره‌های امدادگران نیز سازگار بوده و به خوبی او متوجه سایر استعدادها و توانایی‌هایش شده و در تلاش است آینده‌ای روشن را برای خود و خانواده‌اش رقم بزند.
با اینکه خیران، حامیان طرح اکرام ایتام و امدادگران کمیته امداد استان اردبیل همچنان درصدد یاری‌رسانی به این کودک هستند، اما به دلیل هزینه‌های سنگین عمل جراحی و پرتز جدید نیازمند کمک‌های بیشتری هستند.
نیکوکاران می‌توانند از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* کمک‌های خود را به این کودک با استعداد و باهوش اهدا کنند تا علاوه بر عمل جراحی به موقع، سایر مشکلاتش نیز رفع شود.
انتهای پیام/