موافقت اولیه احداث کارخانه تولید کاغذ با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی اخذ شده است/ واگذاری کشت و صنعت مشروط است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنام جو در برنامه گفتگوی تلویزیونی در شبکه استانی سبلان اظهار کرد: در هفته های اخیر با مساعدت مدیران مربوطه کارخانه ذوب آهن فولاد سپهر عملیات اجرایی خط نورد را آغاز کرده است. استاندار اردبیل ادامه داد: برای طرح بزرگ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی تحت عنوان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنام جو در برنامه گفتگوی تلویزیونی در شبکه استانی سبلان اظهار کرد: در هفته های اخیر با مساعدت مدیران مربوطه کارخانه ذوب آهن فولاد سپهر عملیات اجرایی خط نورد را آغاز کرده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: برای طرح بزرگ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی تحت عنوان پالایشگاه ذرت که در منطقه مغان احداث خواهد شد در کمتر از یک روز پروانه احداث صادر شد و با سرمایه گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان ، علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی قابل توجه، موجب ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی خواهد شد.

بهنام جو با بیان اینکه مراحل مقدماتی و موافقت اولیه برای احداث کارخانه بزرگ و مدرن تولید کاغذ از مواد معدنی اخذ شده است گفت: با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این امر حجم قابل توجهی از نیاز استان و کشور به انواع کاغذ رفع خواهد شد.

استاندار اردبیل رشد سرمایه گذاری در استان را چشمگیر ارزیابی و اظهار داشت: به عنوان نمونه بانک صنعت و معدن در سال گذشته ۳۰ میلیارد تسهیلات به حوزه تولید در استان پرداخت نموده بود که این‌مبلغ در سال جاری به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده و برای سال بعد متعهد به پرداخت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر می باشد.

 25میلیارد تومان اعتبار ویژه برای خطوط انتقال گاز استان اختصاص می یابد

اکبر بهنام جو گفت: در جریان دیدار با وزیر محترم نفت مقرر شد با توجه به نیاز استان به توسعه شبکه و خطوط انتقال گاز؛ به ویژه برای گازرسانی به صنایع وکاهش مصرف سوخت های مایع، علاوه بر اعتبارات مصوب مبلغ ۲۵ میلیارد تومان جهت خط انتقال به صنایع اختصاص یابد.

وی افزود: وزارت نفت کلیه هزینه های مربوط به تامین مصالح و تحصیل اراضی گازرسانی به صنایع مستقر در منطقه نمین را پذیرفت و سال ۹۸ این خط انتقال احداث خواهد شد.

استاندار اردبیل از نظر مساعد وزیر نفت جهت حمایت از تولید محصولات پتروشیمی در استان خبر داد و افزود: به منظور حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال مولد و با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور، وزیر نفت موافقت کردند تا در قیمت خوراک گاز مصرفی واحدهای تولیدی که در استان اردبیل مستقر می شوند تا ۳۰ دصد تخفیف داده شود که این امر موجب افزایش تولید در استان خواهد شد.

تخت های بیمارستانی استان افزایش می یابند

اکبر بهنام جو گفت: موافقت اولیه برای احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی در دو فاز اخذ شده است و این بیمارستان در دست طراحی است و طبق برنامه ریزی انجام یافته قصد داریم از سال آینده و ظرف مدت ۵ سال فاز اول این بیمارستان به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین بیمارستان نجف زاده از ۲۵۰ به ۵۰۰ تخت خوابی افزایش پیدا خواهد کرد و با سرمایه گذاری بخش خصوصی بیمارستان قائم به ۲۰۰ تخت خوابی ارتقاء پیدا خواهد کرد.

استاندار اردبیل همچنین از تکمیل بخش ترومای بیمارستان امام خمینی اردبیل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بیمارستان پارس آباد هم به طور کامل تجهیز شده و امسال به بهره برداری رسیده و شهروندان این شهر از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

وی در خصوص موضوع درج نام روستای عمارت در بین روستاهای بخش هوراند در یکی از مصوبات هیئت دولت گفت: بلافاصله بعد از این اتفاق با وزیر کشور مکاتبه کردیم و وزارت کشور ضمن قبول درخواست به حق این استان طی نامه ای به هیئت دولت خواستار اصلاح مصوبه و حذف روستای عمارت از مصوبه شد و تا زمان اصلاح مصوبه پیگیر موضوع هستیم.

دولت بر اساس اصل  ۴۴ قانون اساسی و طبق تکلیف قانونی نسبت به واگذاری کشت و صنعت مغان اقدام کرده است


استاندار اردبیل گفت:  با توجه به اهمیت واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای استان؛ استانداری با همکاری و حمایت های همه مقامات و مسئولان دیگر استان از جمله نماینده معزز ولی فقیه در استان، نمایندگان محترم مردم در مجلس و مقامات قضایی و امنیتی با دقت و حساسیت این موضوع را رصد می کند.

وی افزود: اهلیت برنده اول مزایده کشت و صنعت به دلایلی مانند عدم توان مالی و تخصص لازم   کارنامه عملکرد نامطلوب در فعالیت های قبلی محرز نگردید و لذا با درخواست مسئولان استان و بررسی مقامات کشوری این واگذاری لغو شد و بر اساس ضوابط قانونی این مجموعه به نفر دوم مزایده واگذار گردید.

بهنام جو ادامه داد: خوشبختانه خریدار شرکت کشت و صنعت مغان دارای تجربه ، تخصص و توان مالی لازم جهت افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال در این مجموعه است.

استاندار اردبیل گفت: بررسی سوابق خریدار نشان می داد وی در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی دارای سابقه روشن و موفق است به طوری که در حال حاضر در واحدهای کشت و صنعت و تولیدی وی بیش از ۱۵۰۰۰ نفر نیروی انسانی مشغول بکار هستند و به ۶۴ کشور جهان صادرات انجام می دهد.

استاندار اردبیل تاکید کرد: علیرغم احراز اهلیت و صلاحیت خریدار؛ این واگذاری مشروط بوده و خریدار متعهد شده است تا علاوه بر افزایش تعداد فرصت های شغلی در کشت و  صنعت مغان؛ با ایجاد صنایع تبدیلی- تکمیلی و صادرات محصولات؛ این بنگاه بزرگ اقتصادی را به جایگاه بالاتری ارتقاء دهد.

انتهای پیام/