مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

مغان به عنوان قطب گردشگری کشاورزی کشور معرفی می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: شهرستان‌های شمالی استان اردبیل به ویژه دشت مغان و مجموعه کشت‌و صنعت مغان به عنوان قطب گردشگری کشاورزی در کشور معرفی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،نادر فلاحی در جریان سفر استاندار اردبیل به شهرستان پارس‌آباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرستان‌های شمالی استان اردبیل به ویژه دشت مغان و مجموعه کشت‌ و صنعت مغان به عنوان قطب گردشگری کشاورزی در کشور معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار برای این موضوع در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به زیرساخت‌های و امکاناتی که در مجموعه کشت و صنعت مغان وجود دارد این مجموعه یک پای ثابت اگری توریسم در کشور خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: با تاکید استاندار محترم برنامه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا افق ۱۴۰۰ برای این شهرستان تدوین خواهد شد.

فلاحی با اشاره به افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی شهرستان پارس‌آباد، تاکید کرد: افتتاح این بیمارستان علاوه بر تامین نیازهای منطقه می‌تواند ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران سلامت از کشورهای مختلف به ویژه کشور آذربایجان باشد.

وی با تاکید بر اینکه بهار در زمستان یکی از عمده جاذبه‌های شهرستان پارس‌آباد محسوب می‌شود، ادامه داد: با رایزنی‌های انجام گرفته با مجموعه آب منطقه‌ای مغان و با مساعدت‌های استاندار محترم مقرر شد تا دریاچه شهرک شهید غفاری مجموعه کشت و صنعت مغان به نگین گردشگری شهرستان پارس‌آباد تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همچنین مقرر شد تا مطالعات این طرح و تهیه زیرساخت‌های لازم برای واگذاری به بخش خصوصی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

انتهای پیام/