افتتاح اولین مرکز SCD دانشگاهی شمالغرب کشور در سما اردبیل

اولین مرکز SCD دانشگاهی شمالغرب کشور با حضور معاون هماهنگی استانداری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و رئیس سازمان فنی و حرفه ای در سما اردبیل افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، محمد اثنی‌عشری رئیس مرکز سما اردبیل در مراسم افتتاح این مرکز گفت: حداقل ۵۱ مهارت به دانشجویان و دانش آموزان سما اردبیل آموزش داده می‌شود.

اثنی‌عشری از تعریف چشم‌انداز برای مدون کردن فعالیت‌های سما در حوزه مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و افزود: در این چشم‌انداز آموزش حداقل ۵۰ مهارت به دانش‌آموزان و حداقل یک مهارت به دانشجویان هدف‌گذاری شده است.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امروز و همزمان با ایام مبارک دهه فجر مرکز SCD (ارتقای شایستگی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان) سما به طور رسمی افتتاح می‌شود و این مجموعه تنها مرکز SCD دانشگاهی شمالغرب کشور است که با حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل با امکانات قابل‌توجه و کم‌نظیری در سطح استان در راستای نیل به اهداف تعریف شده خدمات خود را آغاز می‌کند.

اثنی عشری افزود: این مجموعه در حوزه مدارس ۱۵۰۰ دانش‌آموز و در حوزه دانشجویی نیز ۱۵۰۰ دانشجو را تحت آموزش قرار داده است که در ۱۳ رشته فنی مهندسی و ۵ رشته در کارشناسی ناپیوسته در حال تحصیل هستند.

رئیس مرکز سما اردبیل با اشاره به سهم این مجموعه در حوزه دانش‌آموزان و دانشجویان افزود: مجموعه سما از لحاظ کمی و کیفی همواره در حال توسعه بوده و نگاه انبساطی در حوضه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است تا به مرور زمان سهم قابل توجهی از آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان را پوشش دهد.

وی ادامه داد: در چشم‌انداز سما حرکت مدارس به سمت بازی‌محور و کارآفرینی در آموزشکده‌ها به سمت آموزش‌های فنی و حرفه ای به معنای واقعی کلمه پیش‌بینی شده و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان و به شایسته‌ترین شکل ممکن خدمات در خور شأن جوانان را مهیا کنیم .

اثنی‌عشری گفت: در حوزه آموزشکده فنی حرکت به سمت ایجاد مهارت‌های فنی و حرفه ای مدنظر قرار دارد تا با آموزش مهارت‌های لازم برای کارورزی و کارآفرینی دستاوردهای قابل لمسی را به جامعه جوان استان ارائه کنیم .

 وی ادامه داد: خوشبختانه آمارهای موجود نشان می‌دهد ۷۰ درصد دانش‌آموختگان آموزشکده های سما جذب بازار کار شده‌اند که موفقیتی بسیار چشمگیر و دستاورد قابل قبولی است اما به همین آمار اکتفا نخواهیم کرد و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته به گونه‌ای صورت گرفته که این آمار به صورت مداوم با افزایش روبرو شود .

رئیس مرکز سما اردبیل با ارائه گزارشی از دستاوردهای این مجموعه گفت : کسب عناوین ورزشی، افتتاح ۴ آموزشگاه و آزمایشگاه در بحث mrl، جوش، آسانسور، بتن، مکانیک و خاک، افتتاح مرکزSCD  ، همایش ملی معماری، تقویت و تحولات گسترده در مدارس، برگزاری دو رویداد موفق استارت‌آپ در سمای اردبیل، که این واحد را به عنوان مرکز ملی استارت‌آپ در سطح کشور مطرح کرد و … از جمله دستاوردهای مرکز سما اردبیل است.

اثنی‌عشری همچنین از موفقیت دانشجویان این مرکز در پذیرش مقالات ISI برای اولین خبر داد و افزود: این اتفاق یک استثناء در میان مجموعه‌های آموزشی استان است که به همت و تلاش دانشجویان این مجموعه چنین دستاورد ارزشمندی کسب شده است

انتهای پیام/