مدیران گردشگری اردبیل فصلی‌نگر هستند

استاد دانشگاه‌های اردبیل یکی از مشکلات استان در حوزه گردشگری را فصلی نگری مدیران عنوان کرد.

ارسلان خانزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور اظهار کرد: توسعه اقتصادی استان اردبیل در گرو توسعه اجتماعی و فرهنگی است که در نهایت منجر به توسعه انسانی می شود.

استاد دانشگاههای اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل ظرفیت های مهم اقتصادی وجود دارد که در گذشته به این ظرفیت ها و زیرساخت های آن توجه چندانی نشده است.

وی گردشگری، کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی را از جمله ظرفیت های استان اربیل عنوان کرد و گفت: عدم توجه به این ظرفیت ها باعث عدم رشد اقتصادی و در نهایت پایین آمدن سرانه درآمدی استان شده است.

خانزاده توزیع ناعادلانه ثروت و امکانات در کشور به ویژه در بودجه ای که برای استان ها در نظر گرفته می شود اشاره کرد و افزود: این بی عدالتی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و گردشگری دیده می شود.

استاد دانشگاه‌های اردبیل در ادامه با بیان اینکه کشاورزی در استان همچنان سنتی است گفت: نبود سیستم مدرن و صنایع تبدیلی صدمات و خسارات زیادی به کشاررزی استان وارد کرده است.

وی به پتانسیل استان اردبیل در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: عمده مشکل در این حوزه به بحث فرهنگی مرتبط می شود.

خانزاده با بیان اینکه در بخش گردشگری استان سرمایه گذاری کافی نیست گفت: در حالت خوشبینانه بیشتر مسافران نهایت ۳ یا ۴ روز در استان اردبیل می مانند و عملا ما برنامه ای برای پرکردن اوقات فراغت آنها نداریم.

استاد دانشگاه های اردبیل یکی از مشکلات استان در حوزه گردشگری را فصلی نگری مدیران عنوان کرد و افزود: ما خودمان هم به این باور رسیدیم که گردشگر فقط در فصل بهار و تابستان به اردبیل سفر می کند و قطعا در این شرایط هیچ سرماه گذاری رغبت نمی کند که در اردبیل سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره بارش برف در ماه های پایانی سال گذشته در اردبیل اظهار کرد: ما برای روزهای برفی برنامه نداشتیم. و هیچ کاری برای جذب توریست در این ایام نداریم.

خانزاده تصریح کرد: مدیران ما برنانه ای برای پر کردن اوقات فراغت گردشگران ندارند در حالیکه از طریق فعالیت های فرهنگی می توان اقدامات خوبی برای حل این مشکل انجام داد.

انتهای پیام/