بیداری اسلامی درس بزرگ قیام ۱۵ خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: امام خمینی (ره) با اندیشه‌های والا و رهبری قیام ۱۵ خرداد، بیداری اسلامی را در جهان ایجاد و تفکر مبارزه با ظلم و ستم را پایه‌گذاری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور از تبلیغات اسلامی اردبیل ، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز یکشنبه اظهار کرد: شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی به قدری استوار و تاثیرگذار است که به‌ عنوان اعجازی در قرن حاضر شناخته شده و در اذهان بسیاری از مردم جهان برای همیشه ماندگار شده است.

وی شکل‌گیری انقلاب را در دوران اوج درماندگی مردم ایران از ستم‌های زمانه توسط امام خمینی (ره) را به تلالو نوری در جهان اسلام تشبیه کرد و گفت: انقلابی که به دست امام از روز ۱۵ خرداد آغاز به شکل‌گیری گرفت، تعجب و حیرت تمام جهانیان را برانگیخت و ریشه این انقلاب هنوز هم آن قدر قوی است که در برابر ظلم تمام دشمنان استوار باقی مانده است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده درایت و رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) در هدایت قیام ۱۵ خرداد را یک حرکت الهی و برگرفته از مکتب امام حسین (ع) برشمرد و افزود: شخصیت امام به قدری ارزشمند بود که بسیاری از سیاستمداران و اندیشه‌ورزان داخلی و خارجی در سراسر جهان به تحقیق و مطالعه شخصیت کاریزماتیک وی پرداختند و در هدایت افکار و رهبری قیام ها از ایشان الگو گرفتند.

وی گفت: امام به تمام بشریت درس آزادگی داد و با تشکیل انقلاب اسلامی و رهبری کشور به حقوق بشر معنا بخشید و ما نیز تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) هستیم و دشمنان نمی‌توانند در هیچ زمینه‌ای مانع از پیشرفت و قدرت نمایی ایران در جهان شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، انقلاب را برای مردم و امانتی از سوی خدا دانست و بیان کرد: بزرگترین و قوی‌ترین حامیان انقلاب و کشور، مردم هستند که همواره ثابت کرده‌اند در سخت‌ترین شرایط و تحریم‌های اقتصادی از انقلاب و تعهد خود به نظام جمهوری اسلامی ایران دست برنداشته و برای حفظ و حراست از همواره تلاش خواهند کرد و در مقابل، مسئولان نظام نیز باید با تمام توان در ایجاد جامعه‌ای آباد و پیشرفته و بدور از سختی‌ها و مشکلات تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع