طرح «پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی» در راه مجلس| ضریب اطمینان پایین صندوق‌های بازنشستگی

ولی اسماعیلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ضریب اطمینان اکثریت صندوق های بازنشستگی ما پایین تر از استانداردهای جهانی است.

به گزارش حرف آور به نقل از بازار، ولی اسماعیلی ، با اشاره به مدیریت صندوق های بازنشستگی در کشور گفت: نحوه مدیریت صندوق های بازنشستگی و منابع مالی آنها به یکی از معضلات اصلی ما تبدیل شده است.

وی با اشاره به استانداردهای جهانی در زمینه مدیریت صندوق های بازنشستگی تاکید کرد: متاسفانه ضریب اطمینان اکثریت صندوق های بازنشستگی ما پایین تر از استانداردهای جهانی است و اگر دولت در این بخش کمک نکند، ضریب اطمینان وشاخص آنها افت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر صندوق هایی نظیر صندوق تامین اجتماعی و صندوق عشایر در وضعیت بهتری قرار دارند و مابقی صندوق ها نمی توانند به درستی خودشان را اداره کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه باید منابع پایداری برای صندوق های بازنشستگی از سوی دولت در نظر گرفته شود، بیان کرد: نباید صندوق های بازنشستگی متصل و متکی به اعتبارات دولتی شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تضمین اعتبارات صندوق های بازنشستگی در سیاست های ابلاغی و سیاست های کلان کشور مورد تاکید قرار گرفته است، بیان کرد: بحث های اجرایی این مسئله هنوز مدنظر قرار نگیرفته و تنها موضوعات حول محور مباحث کارشناسی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مباحثی در این زمینه در معاونت اقتصادی دولت مطرح است که آیا اصلا ماهیت صندوق ها اجازه ادغام در این بخش را می دهند و یا خیر؟ البته احتمال دارد ادغامی به معنای، ادغام مالی و اداری اتفاق نیافتد و اما ما می توانیم تنظیم گری در این بخش را مدنظر قرار دهیم تا تصمیم گیری ها یکسان شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تغییرات در بخش صندوق های بازنشستگی باید عملیاتی شود، بیان کرد: ما پیگیر این موضوعات هستیم و حتی در این بخشی طرحی را مدنظر قرار دادیم که با عنوان پایدار سازی منابع صندوق های بازنشستگی مطرح است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این طرح تا یک الی دو هفته دیگر در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

Normal
۰

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

انتهای پیام/