امام جمعه نیر:

ایران هراسی در دریای سرخ، راهبرد جدید صهیونیست‌ها است

امام جمعه نیر گفت:ایران هراسی در دریای سرخ، راهبرد جدید صهیونیست‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه اهل تقوا فطرت خود را فراموش نمی کنند، گفت: نباید بگذاریم فطرت درون ما خاموش شود. افرادی چون بوش، چنگیزخان، یزید بن معاویه هم انسان بودند ولی فطرت خود را فراموش کردند و سرنوشتشان اینگونه شد.
وی به شرایط تواضع اشاره کرد و گفت: انسان با لباس خاکی پوشیدن متواضع و خاکی نمی شود همانگونه که تسبیح به دست گرفتن انسان را ذاکر نمی کند.  ذکر عملی را حضرت یوسف علیه السلام در مواجهه با گناه انجام داد و  قاسم سلیمانی نیز با عملش پوزه آمریکا و اسرائیل را به خاک مالید.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه به افراد ریاکار در انجام وظایفشان هشدار داد و گفت: عده‌ای این روزها خود را به جاهایی منتسب می دانند و در مواجهه با ارباب رجوع آنها را می ترسانند در حالی که مردم امروز بیش از هر زمان دیگری از قدرت تشخیص بین خادم و خائن برخوردارند و صداقت را می شناسند.

این مبلغ اسلامی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و امام هادی (ع) اظهار داشت: امام کاظم(ع) مظهر طاغوت ستیزی و کظم غیض است و مسئولان باید  در خدمت به مردم از امام موسی کاظم (ع) الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه  امام هادی (ع) مروج گفتمان ولایت و امامت است، گفت: امام هادی (ع) احیا کننده و تحکیم بخش نظریه متعالیه نظام مدیریت الهی هستند.

خطیب نماز جمعه شهرستان نیر به فرهنگ غدیر اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی باید در ترویج فرهنگ غدیر  انقلابی و جهادی کار کنند چراکه فرهنگ غدیر محور امنیت جهانی است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه غدیر یک فرهنگ است، گفت: بسط و نشر فرهنگ غدیر رسالت الهی همه متولیان فرهنگی و کارگزاران نظام اسلامی است.

وی به اهمبت اطعام عید غدیر اشاره کرد و گفت: هیچ صوابی مثل اطعام عید غدیر نیست.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی بازوی تحقق عدالت اجتماعی در کشور است. این سازمان می تواند باعث افزایش بهره وری و توان تولیدی کشور شود و احساس امنیت اجتماعی و اقتصادی با افزایش روابط اقتصادی برای جامعه به وجود آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: اعتماد به آمریکا باعث رونق اقتصادی نخواهد چراکه تاریخ نشان داده است که کشور هایی که به آمریکا اعتماد کردند اقتصادشان به هم ریخت و دچار تورم بسیار بالایی شده اند.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: سیاست جنگ ظالمانه غرب و آمریکا امروز باعث بحران غذایی و انرژی در انگلیس، آلمان و حتی خود آمریکا شده تظاهرات خیابانی  نیز تشدیدتر شده است.

وی گفت: طرفداران تفکرات لیبرالی به جای آدرس دقیق چرایی ایجاد تورم در اقتصاد به گزاره های نادرست روی آورده و رابطه نداشتن با آمریکا را دلیل اصلی تورم و رکود معرفی می کنند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه ایران هراسی در دریای سرخ، راهبرد جدید صهیونیست‌ها است،  گفت: ائتلاف ناتو عربی در پی محاصره ایران و محور مقاومت بودند که با حضور ایران در دریای سرخ توطئه های غرب و صهیونیست ها شکست خورد است.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سرمایه گذاری در بخش خصوصی در شهرستان گفت: علی رغم تخصیص زمین و صدور مجوزهای لازم و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی متاسفانه شستا دو سال است که به وعده‌های خود برای احداث دامپروری در شهرستان عمل نکرده  و با استعفای وزیر کار مردم از پیگیری های خود مایوس شده اند.

حجت الاسلام نعمتی گفت: طبق قانون شهرکهای صنعتی باید بعد از تحویل گرفتن زمین جهت سرمایه گذاری طی ۱۴ماه کار خود را شروع کند اما در شهرستان نیر خیلی ها زمین را به قیمت  ارزان از شهرک های صنعتی  گرفته اند و کاری نکرده اند و امروز هم شهرک های صنعتی در کنار صنعت و معدن توان بازپس گیری زمین های واگذار شده را ندارد.

وی به مسئله عرضه زمین های شهرک تخصصی آب در شهرستان نیر نیز اشاره کرد و گفت: در حالیکه شهرستان نیر دارای سرمایه گذار است این زمین ها به افراد غیربومی واگذار شده و آنها هم بعد از دیوار کشی آنجا را رها کرده و رفته اند.

نعمتی در پایان سخنان خود به موضوع نان و صف های ایجاد شده در روزهای اخیر اشاره کرد و از مسئولان و متولیان امر خواست با نظارت و کنترل بیشتر بر توزیع آرد و پخت نان مشکلان بوجود آمده را برطرف کنند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات آب روستایی، خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکلات آب روستاهای علی آباد، سقزچی و یامچی شد.

انتهای پیام/