انتقال فرهنگ عاشورا به نسل آینده ضروری و ارزشمند است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل انتقال فرهنگ عاشورا به نسل آینده را یک کار عظیم و ارزشمند خواند و گفت: امروز همه ما وظیفه داریم پیام عاشورا را به آیندگان انتقال دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، سردار غلامحسین محمدی اصل روز چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه لب‌های عطشان اردبیل با همراه جمعی از فرماندهان، با بیان اینکه برپایی این گونه نمایشگاه‌ها زحمات زیادی دارد و با تقدیر و تشکر نمی‌توان مزد این زحمات را داد، اظهار کرد: حضور در جبهه‌های جنگ همراه با سلاح و مهمات است و در عقبه جنگ کارهای فرهنگی لازمه کار پشتیبانی از انقلاب و اسلام است و امروز کار در فضای مجازی همچون جنگ با سلاح و مهمات در وسط معرکه است.

وی با بیان این که ماه محرم فرصت مهمی برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به نسل نوجوان و جوان جامعه است، ادامه داد: امروز همه ما وظیفه داریم تا پیام عاشورا به به آیندگان انتقال دهیم و کار ارزشمند عوامل برگزاری نمایشگاه لب‌های عطشان همان انتقال پیام و فرهنگ عاشورا به جامعه و نسل‌های آتی است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل پایداری اسلام را از برکات فرهنگ عاشورا، خون امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان دانست و افزود: به گفته امام (ره) محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشت و امروز فرهنگ عاشورا و درس‌های ماه محرم موجب شده تا بتوانیم در مقابل دشمنان شوم و و نقشه‌های شوم آنها ایستادگی کنیم.

سردار محمدی اصل با بیان اینکه حماسه حسینی راز پیروزی و رمز تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تقارن داشتن با ماه محرم اسلامی ثمره‌اش رسوایی طاغوت بود و فتنه ۸۸ را عاشورا رسوا نمود، عاشورا باعث شد تا چهره واقعی دشمنان داخلی و خارجی و نقشه‌های شوم آنها برملا شود.

این یادگار دوران دفاع مقدس دوران دفاع مقدس تداوم انقلاب اسلامی و ریشه دفاع مقدس و از خودگذشتی مدافعان حریم اهل بیت (ع) را از نهضت عاشورا دانست و افزود: مدافعین حرم در راه حفظ و پایداری اسلام و انقلاب نقش بسزایی ایفا کرده و سینه‌های خود را در مقابل دشمن سپر کردند و اگر رشادت و از خودگذشتگی مدافعان حرم نبود، وضعیت کنونی کشور به مراتب بدتر از سوریه فعلی بود.

وی تصریح کرد: نهضت عاشورا بهانه‌ای برای سرکوب فتنه‌ها در داخل کشور بود و اگر محرم نبود، اگر درس‌هایی از کربلا و تاریخ عاشورا نبود، امروز نامی از اسلام باقی نمی‌ماند و به همین خاطر می‌توان گفت؛حماسه عاشورا سراسر شعارهای آزادی‌طلبی ، استقامت و عزت نفس است.

انتهای پیام/