استفاده از ماسک در همه مدارس اجباری است

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خلخال گفت: استفاده از ماسک برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید و در سطح همه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان اجباری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور دکتر عمران خسروی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال اظهار کرد: ویروس کرونا هنوز به طور کامل حذف نشده و با توجه به احتمال شیوع مجدد آن استفاده از راهکارهای پیشگیرانه از آغاز سال تحصیلی جدید در سطح همه مدارس اجباری است.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خلخال ادامه داد: دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و همچنین مقابله با سایر بیماری‌های واگیردار همچون  وبا، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های واگیردار در ۱۳ محور در مدارس شهرستان خلخال به مورد اجرا گذاشته شده و مدارس براساس آن ارزیابی و امتیازبندی خواهند شد.

خسروی اضافه کرد: از دوم مهرماه سال جاری طرح مقابله با بیماری‌های واگیردار در مدارس شهرستان خلخال آغاز و استفاده از ماسک در طول ایام و ساعات تحصیلی برای کلیه دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی این شهرستان الزامی است.

وی گفت: انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا همچون رعایت فاصله اجتماعی، رعایت بهداشت فردی، نظافت عمومی سرویس‌های بهداشتی از سوی مدیریت آموزش و پرورش، مدیران مدارس و دست اندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشکده علوم بهداشتی و درمانی شهرستان خلخال با بیان اینکه احتمال شیوع و بیماری واگیردار و همه گیر “وبای التور” تا پایان آبان ماه امسال دور از انتظار نیست، افزود: لازم است مدیران دستورالعمل‌های ابلاغی مقابله با آلودگی به این بیماری را در همه مدارس شهری و روستایی به مورد اجرا بگذارند.

خسروی با اشاره به مشاهده این بیماری در برخی از استان‌های کشور در ایام تباستان اظهار کرد: هرچند در استان اردبیل هنوز موردی از این ابتلا به این بیماری گزارش نشده است ولی راهکارهای پیشگیرانه مقابله با این بیماری همه گیر و خطرناک از جمله استمرار کلرزنی و کلرسنجی آب آشامیدنی و شرب  روستاهای غیرتحت پوشش آب و فاضلاب شهرستان کاملا ضروری است.

انتهای پیام/