ریاض خواهان روابط خوب با تهران است/ هنوز اختلافاتی وجود دارد

فیصل بن فرحان وزیرخارجه عربستان سعودی در گفتگو با فرانس ۲۴ عنوان کرد: ما هنوز اختلافاتی با ایران داریم که مانع دیدار من با حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از مهر، فیصل بن فرحان وزیرخارجه عربستان سعودی در گفتگو با فرانس ۲۴ عنوان کرد: ما هنوز اختلافاتی با ایران داریم که مانع دیدار من با حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران است.

وی که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با این شبکه فرانسوی گفتگو می کرد، در ادامه اظهارات مداخله جویانه ای را مطرح کرد و افزود: ریاض در قبال احیای توافق هسته ای میان ایران و کشورهای غربی به ویژه موضوع بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی، نگرانی هایی دارد.

فیصل بن فرحان در ادامه همین اظهارات مداخله جویانه گفت: البته به اعتقاد من یک توافق ناقص (با ایران) از شرایط عدم توافق، بهتر و مناسب تر است!

وزیرخارجه عربستان سعودی در ادامه با اشاره به برخی اختلافات میان تهران و ریاض تاکید کرد: این اختلافات مانع دیدار من با حسین امیر عبداللهیان وزیرخارجه ایران شده است.

وی افزود: البته قطعا عربستان سعودی تصمیم دارد که با کشور همسایه اش، ایران، روابط خوب و مثبتی را برقرار سازد.

فیصل بن فرحان در ارتباط با موضوع یمن نیز گفت: من دور از ذهن می دانم که آتش بس در یمن که پیش از این دو بار تمدید شده و در دوم اکتبر آینده مهلت آن به  پایان می رسد، بار دیگر تمدید شود.

وزیرخارجه عربستان سعودی بدون اشاره به ادامه نقض مکرر آتش بس و تجاوزات ائتلاف متجاوز علیه یمن، مسئولیت بازگشت دوباره به جنگ را برعهده جنبش انصارلله دانست.

انتهای پیام/