یک میلیون تن کالا در شهرستان اردبیل جابجا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، بهرام خیاوی روز پنجشنبه در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل کالا با بیان اینکه جابجایی کالا در شهرستان اردبیل در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است، افزود: در این مدت بیش از ۷۰ هزار برگ بارنامه صادر شده است. وی با اشاره […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، بهرام خیاوی روز پنجشنبه در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل کالا با بیان اینکه جابجایی کالا در شهرستان اردبیل در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است، افزود: در این مدت بیش از ۷۰ هزار برگ بارنامه صادر شده است.

وی با اشاره به جابجایی ۴۶۰ هزار و ۶۹۳ مسافر در قالب ۷۶ هزار و ۱۳۱ سفر در شهرستان اردبیل بیان کرد: در ۶ ماهه اول امسال جابجایی مسافر در شهرستان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود هشت درصد افزایش یافته است.

خیاوی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: در مجموع ۳۴ شرکت حمل و نقل کالا و بار و مسافربری در شهرستان اردبیل فعالیت می‌کند که از این تعداد ۱۳ شرکت حمل و نقل کالا و بار و ۲۱ شرکت مسافربری است.

وی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، تصریح کرد: وضعیت حمل و نقل کالا و بار در شهرستان اردبیل کاملا عادی و روان است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل اضافه کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری همچنین بیش از ۲۰۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان شناسایی، توقیف و قلع و قمع شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این مدت ۵۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی،  به ۶۵ مورد توقف و اخطار ساخت صادر، از ۲۸ مورد حفاری، درختکاری و شانه سازی غیرمجاز جلوگیری، ۳۵ مورد بساط دستفروشان جمع‌آوری و ۲۵ مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضایی قلع و قمع شده است.

وی گفت: گشت‌های راهداری بطور مرتب در جاده‌ها حضور فعال دارند و در مدت یاد شده هم توانستند ۸۶ عدد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه را شناسایی و جمع آوری، ۲۵۰ متر مربع تابلوی اطلاعاتی اصلاح و تعمیر و ۴۲۰عدد تابلوی الزامی را در راه‌های ارتباطی شهرستان اردبیل نصب کنند.

خیاوی خط کشی ۲۸۰ کیلومتر از راه های ارتباطی، ایمن سازی ۱۱ رمپ‌ ورودی و خروجی، بهسازی و رنگ آمیزی هزار عدد تابلو و علائم رانندگی، یک مورد ایجاد روشنایی نقطه‌ای، تهیه و نصب ۲ عدد چراغ‌ چشمک زن، تعمیر و بهسازی ۸۶۳ شاخه گاردریل‌ جاده ها، ارتقای حفاظ (نیوجرسی مفصلی) به طول ۷۴۰ متر و نصب ۷۰۰ متر حفاظ در پرتگاه‌ها، آبروها و رفوژ میانی را از دیگر اقدامات مهم راهداری شهرستان اردبیل در ۶ ماه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل راه و حریم آن را سرمایه ارزشمند ملی و حفاظت و صیانت از آن را خط قرمز راهداری برشمرد و افزود: راهداران برای حفاظت و صیانت از این مهم با همه توان شبانه‌روزی تلاش کرده و با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌کنند.

خیاوی اظهار کرد: در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به راهداری اطلاع دهند.

انتهای پیام/