جشنواره کوچ عشایر در بیله‌سوار بصورت بین المللی برگزار می‌شود

فرماندار بیله‌سوار گفت: جشنواره کوچ عشایر بیله‌سوار در گستره بین‌المللی و با هدف معرفی آداب و رسوم ایل بزرگ شاهسون سال آینده در بیله سوار برگزار می‌شود.

صاحبعلی اصغری روز پنجشنبه با اعلام این خبر به پایگاه خبری تحلیلی حرف آور گفت: با توجه به شیوع کرونا در سه سال گذشته جشنواره ملی کوچ عشایر در شهرستان بیله‌سوار برگزار نشد و مقرر است این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌ها و آداب و رسوم عشایر منطقه به ویژه ایل شاهسون به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی افزود: به دلیل معرفی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو برای سال ۲۰۲۳ این فرصت فراهم است تا رویکرد جشنواره کوچ عشایر به صورت بین‌المللی با دعوت از کشورهای عضو انجام شود.

اصغری اظهار کرد: جشنواره شتر دوکوهانه، گیاهان دارویی و جشنواره ورزش‌های بومی و محلی و پاراگلایدر در دستور کار تقویم سالی قرار خواهد گرفت.

فرماندار بیله سوار از آبرسانی به ۱۰۰ روستای شهرستان بیله‌سوار خبر داد و گفت: امسال با همکاری بسیج سازندگی و آبفا به ۱۰۰ روستای شهرستان آبرسانی می‌شود و همچنین ۲کیلومتر از مسیر عزیزکندی به اج اشمه بهسازی و روکش آسفالت خواهد شد.

اصغری بیان کرد: برنامه‌ریزی شده ۵ هزار و ۵۰۰ متر از مسیر روستای قره دره و ۳ هزار و ۵۰۰ متر از مسیر عالیشان به اجاق قشلاقی نیز زیرسازی و آسفالت‌ریزی شود.

وی افزود: روستاییان و عشایر بر خلاف نسبت جمعیتی پایین، نقش مهمی در امنیت، اقتصاد و استقلال کشور ایفا می‌کنند و به عنوان کانون‌های کوچک تولیدی، سهم بزرگی در توسعه استانی و ملی دارند.

اصغری گفت: رسیدگی و توجه به مسائل  بخش روستایی و عشایر جامعه و برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های مناسب برای برطرف کردن مشکلات جوامع روستایی و عشایری و همینطور حفظ و تقویت فرصت‌های موجود در  این بخش ارزشمند یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/