رویداد «گنج»بنیاد علوی برای حمایت از طرح‌های محرومیت‌زدا در اردبیل آغاز شد

هشتمین رویداد "گنج" بنیاد علوی به منظور شناسایی و حمایت از طرح‌های محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی و معرفی آنها به دستگاه‌های دولتی در استان اردبیل آغاز شد.

دبیر رویداد گنج بنیاد علوی روز پنجشنبه در آئین آغاز این رویداد در نگارخانه ختایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در مصاحبه با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور اظهار کرد: رویداد گنج به همت بنیاد علوی در سطح کشور تهیه شده و در آن از گروه‌های جهادی حمایت می‌شود و از قبل به جامعه هدف فراخوان داده بودیم تا طرح‌های مهم خود برای خدمت‌رسانی به مردم را به ما ارایه کنند.

محمد امیر بزرگیان افزود: ۱۴۴ طرح از گروه‌های جهادی استان اردبیل به دبیرخانه بنیاد ارسال شده بود و از میان آنها ۱۰۴ طرح به رویداد گنج راه پیدا کرده و ۴۰ طرح حذف شده است و اعضای گروه‌های جهادی در این رویداد حضور دارند در روز اول رویداد، مراحل شناسایی نقاط ضعف و قوت، مسئله شناسی و اولویت بندی مسائل روستاها و کم برخوردار و چکش کاری یا بررسی نهایی روی طرح ها انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها امکان رفع برخی مشکلات مردم در حوزه‌های اشتغال‌زایی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان و نظایر آن را دارند و گروه‌های جهادی در سطح کشور به نقطه‌ای از تجربه و فعالیت رسیده‌اند که کارهایشان حالت تخصصی پیدا کرده است.

بزرگیان تصریح کرد: به این گروه‌ها نحوه ارائه گزارش جامع و کلی طرح آموزش داده می‌شود و همه گروه‌ها تا فردا از طرح‌های خود، فیلم‌های سه دقیقه‌ای تهیه و ارسال می‌کنند و از میان آنها ۱۵ گروه یا طرح برای ارائه نهایی انتخاب می‌شوند و در روز دوم، با حضور مسئولان استانی و داورانی از بنیاد علوی بر روی طرح‌ها داوری و قضاوت می‌شود.

او گفت: بنیاد علوی با تامین اعتبارات لازم بر حسب طرح‌های دارای قابلیت اجرا و پذیرفته شده، از گروه‌های جهادی حمایت می‌کند و نیازسنجی، توان اجرایی و سابقه خوب گروه‌های جهادی، از مولفه‌های انتخاب طرح‌هاست.

دبیر رویداد گنج بنیاد علوی افزود: دستگاه‌های اجرایی به تناسب موضوع طرح‌ها از ایده‌ها و طرح‌های مصوب و دارای قابلیت اجرا استقبال و حمایت می‌کنند و این رویداد، هشتمین رویداد گنج در استان‌های کشور است و هفت استان در سال گذشته برگزار شده بود.

بزرگیان ادامه داد: هفته آینده این رویداد در استان زنجان اجرا خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال، رویداد گنج بنیاد علوی در همه استان‌ها برگزار شود و بعد از آن مرحله ملی و کشوری رویداد برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ثمره رویداد گنج بنیاد علوی شناسایی و حمایت از گروه‌های جهادی و معرفی آنها به مسئولان است و در شهرستان‌ها و روستاها گروه‌های جهادی کارآمدی هستند که از آنها بی‌خبریم و سعی می‌کنیم با کشف و استعدادسنجی از آنها حمایت کنیم تا به مرحله شکوفایی برسند.

وی افزود: تلاش می‌شود زنجیره‌ای از این گروه‌های جهادی را به هم ارتباط دهیم تا در حوزه‌های مختلف برای رفع پاره ای از مشکلات و موانع بخش‌های دولتی و غیردولتی از آنها استفاده شود.

انتهای پیام/