دادستان خلخال:

مشکلات آب شرب خلخال باید برطرف شود

اردبیل- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: آب شرب شهر خلخال به علت فرسودگی شبکه آبرسانی ، از لحاظ رنگ و بو دارای مشکل بوده که این مشکل باید در کمترین زمان ممکن از سوی شرکت آب وفاضلاب برطرف شود .

 به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، آرش جعفری در جلسه شورای هماهنگی حراست‌های صنعت آب وبرق استان اردبیل که در محل فرمانداری خلخال برگزار شد، افزود: به علت عمر بالای ۴۰ سال شبکه آبرسانی و فرسودگی بخش‌های مختلف این شبکه با آب تولید شده و خروجی آب تصفیه خانه آب شرب این شهر متفاوت است.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال اظهار کرد: با وجود اذعان آب و فاضلاب شهرستان و استان به فرسودگی شبکه ابرسانی خلخال، طی سال ۱۴۰۰ وسال جاری هیچ اقدامی برای اصلاح شبکه آبرسانی این شهر انجام نشده است.

جعفری با بیان اینکه مسئولین باید با صداقیت واقعیات را به مردم بگویند، گفت: از مسوولین دانشکده علوم پزشکی خلخال به عنوان مسئول مستقیم اعلام سلامت آب شرب، انتظار می‌رود ضمن دقت عمل در انجام آزمایشات مربوط به کیفیت آب شرب این شهر، آخرین وضعیت اب شرب مصرفی را به مردم اطلاع رسانی کند.

همچنین دراین جلسه فرماندار خلخال  با تاکید بر اینکه تامین سلامتی مردم اصلی ترین اولویت کاری مسوولین است، اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی از مناطق مختلف شهر خلخال مبنی بر تغییر رنگ محسوس آب شرب شهر خلخال  و بر اساس  پیگیری های انجام شده از سوی فرمانداری خلخال، امروز با حضور اعضای شورای تامین شهرستان و اعضای حراست های صنعت آب و برق استان اردبیل ضمن بازدید میدانی از روند تولید آب در تصفیه خانه و شبکه انتقال، آخرین وضعیت تصفیه خانه خلخال و شبکه انتقال آب خلخال بررسی شد.

وی با بیان اینکه آب خروجی  تصفیه خانه جدید شهر خلخال هیچ مشکلی نداشته وکاملا سالم  است، گفت: شبکه آب رسانی فعلی شهر خلخال فرسوده و نیازمند تعویض کل شبکه به طول ۶۲ کیلومتر است.

فرماندار خلخال همچنین با اشاره به تامین ۲۸۴ لیتر در ثانیه از تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال گفت: شرکت آب و فاضلاب و  شرکت آب منطقه ای استان اردبیل برای اختصاص اعتبار لازم به منظور اصلاح و بهسازی شبکه آب شهر خلخال  و رساندن اب سالم به دست مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: عمر بیش از ۸۰ درصد از شبکه آبرسانی شهر که از جنس لوله‌های فولادی و اذبست بوده و علت اصلی تغییر رنگ آب محسوب می شود،  بالای ۴۰ سال بوده واین شبکه نیاز ضروری به اصلاح وبازسازی دارد.

انتهای پیام/