مدیران و فعالان پروژه مهر استان اردبیل تجلیل شدند

اردبیل- ایرنا- اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در اجرای پروژه مهر سال ۱۴۰۱ بر اساس ارزیابی شاخص‌های وزارتی رتبه دوم کشوری را کسب کرد و بر همین اساس، امروز پنجشنبه طی آیینی مدیران و فعالان پروژه مهر این استان طی آیینی تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به عملیاتی شدن موفق پروژه مهر و قرار گرفتن استان اردبیل در رتبه دوم ارزیابی کشوری گفت: امسال عملکرد استان‌ها در اجرای پروژه مهر در ۲۰ شاخص مهم ارزیابی شده و در اغلب شاخص‌ها رتبه استان در جایگاه ممتاز کشوری قرار گرفت.

کلام الله صفری با تاکید بر ضرورت کیفی‌سازی تدریس و آموزش در مدارس افزود: اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین انجام شده است و در ادامه نیز آموزش و پرورش با معیار قرار دادن شاخص‌های این سند به عنوان نقشه راه، مسیر خود را ادامه خواهد داد.

وی در ادامه کمبود فضاهای آموزشی در استان اردبیل را جدی خواند و بیان کرد: توزیع فضاهای آموزشی در این استان مناسب نیست به طوری که در برخی مناطق با ۶۰ درصد کمبود فضای آموزشی و در برخی مناطق نیز با مازاد فضای آموزشی مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر جلوگیری از تعطیلی مدارس تحت هر عنوان گفت: اصرار بر آموزش حضوری داریم ولی اگر مشکلی برای این امر وجود داشته باشد، با ترکیب آموزش حضوری و شبکه شاد، نمی‌گذاریم که آموزش فرزندان ما آسیب ببیند.

وی همچنین از تدوین ۳۰ برنامه پرورشی و ۲۰ برنامه آموزشی برای تحول و کیفیت بخشی به روند تحصیل دانش آموزان استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: همه این برنامه‌ها در سطح مدارس استان در حال اجراست.

صفری اضافه کرد: برای ارتقای جایگاه و رتبه استان اردبیل در کنکور، از آذرماه امسال علاوه بر برگزاری کلاس‌های تقویتی، کتب جامع کنکور نیز که آماده شده است، در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به آغاز طرح رتبه‌بندی معلمان در استان اردبیل، خواستار شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل توسط مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش این استان شد و افزود: مدیران نواحی و مناطق باید وضعیت فضاهای فیزیکی مدارس حوزه خود را ارزیابی کرده و نواقص موجود را به متولیان امر اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین گفت: عملکرد مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان بر اساس شاخص‌های علمی و اجرای برنامه‌های ابلاغی ارزیابی شده و رتبه‌بندی مدارس استان نیز از آذرماه ابلاغ می‌شود.

وی خطاب به مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: با همه مسئولان و افراد تاثیرگذار در محل خدمت خود تعامل داشته داشته باشید و از ظرفیت آنها برای کیفیت بخشی تعلیم و تربیت فرزندان این استان بهره بگیرید.

صفری همچنین از تدوین و تالیف کتاب موفقیت در امتحانات نهایی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این کتاب که حاوی ۱۱ دوره سوالات امتحانی دوره متوسطه است، در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت تا علاوه بر ارتقای کیفیت آموزشی، رتبه استان در کنکور و قبولی در امتحانات نهایی ارتقا یابد.

وی وضعیت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در زمینه فعالیت در فضاهای مجازی را ضعیف خواند و اضافه کرد: ۲۶۰ هزار دانش آموز و ۱۹ هزار معلم و کارمند نظام تعلیم و تربیت استان، ظرفیت بالایی برای تعامل و هم‌فکری در فضای مجازی به منظور ارتقای جایگاه آموزش و پرورش استان است که باید بهره‌گیری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، ۱۸ هزار و ۵۰۰ فرهنگی در ۲ هزار و ۵۵۰ آموزشگاه برای انجام وظایف آموزشی و تعلیم ۲۶۰ هزار دانش‌آموز استان در سال تحصیلی جدید در حال آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان این استان هستند.

انتهای پیام/

منبع