استان اردبیل در ردیف استان‌های سبز کشور قرار می‌گیرد

اردبیل- ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با گازرسانی به ۱۰۸ روستای فاقد گاز این استان، اردبیل در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ برخورداری از سوخت گاز طبیعی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، میرسعید سید متین امروز چهارشنبه در دیدار با فرماندار خلخال اعلام کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی به ۴۴ روستای این استان در حال اجرا بوده و مجوز اجرای پروژه‌های گازرسانی به ۶۴ روستای این استان نیز اخذ شده است.

وی با بیان اینکه شاخص برخورداری جمعیت شهری استان اردبیل از گاز طبیعی ۱۰۰ درصد است، گفت: با پایان عملیات اجراییگازرسانی به ۱۰۸ روستای این استان شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی استان اردبیل از گاز طبیعی به بالای ۹۹ درصد رسیده و در زمره استان‌های سبز کشور از لحاظ دسترسی به سوخت پاک قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل یادآورشد: در حالی که مجموع اعتبارات سرمایه‌ای شرکت گاز استان اردبیل برای اجرای پروژه‌های گازرسانی درسال گذشته ۲ هزارو ۷۷۰ میلیارد ریال بوده در سال جاری نیز مبلغ ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سرمایه‌ای برای اجرای طرح‌های گازرسانی به این استان اعتبار تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: برای بهره مندی ۵۳۹ هزار مشترک استان اردبیل از گاز طبیعی ۱۰ هزار و۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال گاز وشبکه گذاری داخلی اجرا شده و ۲۵۷ هزار علمک گاز نیز در سطح استان اردبیل نصب و راه اندازی شده است.

سید متین همچنین درباره شاخص بهره مندی روستاهای شهرستان خلخال از نعمت گاز گفت:۹۵ درصد از جمعیت روستایی این شهرستان و بترتیب ۹۹ درصد بخش مرکزی ،۹۵ درصد بخش شاهرود و ۸۰ درصد جمعیت روستایی بخش خورش رستم خلخال از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی یادآورشد: با تکمیل وبهره برداری از پروژه‌های گازرسانی در خورش رستم شمالی و بخش شاهرود این شاخص تا پایان امسال به ۹۷ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در آخرین نقطه انتقال گاز کشور واقع شده است، گفت: اردبیل از لحاظ مصرف گاز، چهارمین استان کشور محسوب می‌شود و میزان مصرف در این استان هر سال ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای ارائه خدمات گازرسانی در فصول سرد سال، از آمادگی کامل نیروهای امدادی و عملیاتی در ماههای پیش رو خبر داد.

سید متین با اعلام آمادگی کامل واحدهای عملیاتی و ستادی جهت گذر از فصول سرد سال، اقدامات این شرکت در رابطه با تأمین پایدار گاز طبیعی برای مشترکین خانگی و صنعتی را بسیار اثر بخش توصیف کرد و گفت : براساس برنامه ریزی‌ها و با توجه به تجربیات سالهای گذشته با تمهیدات انجام گرفته در خصوص مقاوم سازی و پایداری شبکه های گازرسانی، زمستان امسال را بدون مشکل سپری خواهیم کرد.

وی به اقدامات شرکت گاز استان اردبیل در خصوص تعمیرات اساسی و اورهال همه ایستگاه های تقلیل فشار گاز اشاره نمود و افزود: برنامه‌های منسجمی را در زمینه تعمیرات اساسی ایستگاههای تقلیل فشار انجام داده ایم و در موارد ضروری نسبت به تعمیر و تعویض شیرها و تجهیزات، مقاوم سازی تاسیسات گاز به منظور برطرف کردن ایرادات ممکن و ارتقاء ضریب پایداری شبکه‌ها اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل یادآورشد: شرکت گاز استان اردبیل از تمام توان خود در جهت حفظ پایداری شبکه‌های گاز بهره می‌گیرد و این مهم زمانی که با همراهی مشترکین در مدیریت مصرف گاز طبیعی همراه باشد، زمینه ساز حفظ تعادل و تأمین پایدار جریان گاز در اقصی نقاط استان خواهد بود.

وی مدیریت مصرف گاز از سوی مشترکین را خواستار شد و افزود: هر اندازه مشترکین حضور فعال در مصرف بهینه سوخت داشته باشند به همان اندازه صنایع وابسته به گاز از جمله نیروگاه‌ها و جایگاه‌های CNG با محدودیت و قطعی گاز مواجه نخواهند شد.

انتهای پیام/

منبع