حملات کردهای سوریه علیه داعش بدلیل حملات ترکیه متوقف شده است

نبرد توپخانه‌ای خشونت‌آمیز بین ارتش ترکیه و نیروهای کرد سوریی همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از فرانسه، بمباران و نبرد توپخانه‌ای خشونت‌آمیز بین ارتش ترکیه و نیروهای کرد سوریی همچنان ادامه دارد. در همین ارتباط نیز «مظلوم عبدی»، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت آمریکا قرار دارد، در یک کنفرانس مطبوعاتی در حسکه سوریه گفت که نیروهایش عملیات علیه گروه تروریستی داعش را به دلیل حملات ترکیه علیه شمال سوریه متوقف کرده اند.

بر اساس آمار سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، در جریان تشدید تنش‌ها در پنج روز گذشته ۶۷ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شده اند.

گفته شده توپخانه ارتش ترکیه روز شنبه ده‌ها گلوله با کالیبر بزرگ را علیه مواضع نظامی و مناطق مسکونی در ده‌ها منطقه واقع در بخش مرزی شمال استان حلب سوریه شلیک کرد و نیروهای کردی نیز در مقابل پایگاه‌های ارتش ترکیه را در همین جبهه هدف قرار دادند.

گلوله باران جنگنده‌های ترکیه در اطراف شهر کوبانی متمرکز شده است. شهری که سنگر مقاومت کردها در برابر داعش نیز به شمار می‌رود. گفته شده این شهر که به عربی عین العرب نامیده می‌شود، اولویت اصلی ارتش ترکیه در صورت حمله احتمالی زمینی به شمال سوریه است.

همزمان گزارش شده که ارتش دولتی سوریه که با نیروهای کرد در این منطقه در یک جبهه قرار دارد، نیروهای کمکی قابل توجهی را به آنجا اعزام کرده است.

سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر سوریه (OSDH) در همین ارتباط اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه روز شنبه حدود ۲۰ خودروی زرهی از جمله تانک و توپخانه را در این جبهه واقع در مناطق شمالی سوریه مستقر کردند.

هواپیماهای ترکیه نیز شامگاه شنبه بر فراز مواضع ارتش سوریه در اطراف کوبانی شلیک کردند. آنکارا حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را عامل حمله‌ای می‌داند که در ۱۳ نوامبر در استانبول شش کشته و بیش از ۸۰ زخمی برجای گذاشت.

پیشتر «عبدالقادر سلوی» ستون نویس روزنامه حریت روز پنجشنبه در مطلبی اعلام کرده بود که عملیات جدید مرزی ترکیه در سوریه ممکن است پس از ماه دسامبر آغاز شود. بنا به نوشته این روزنامه ترکیه‌ای، نیروهای مسلح این کشور در حال اجرای عملیات نظامی در عراق هستند. همچنین انتظار می‌رود این عملیات در ماه دسامبر به پایان برسد. در نتیجه پس از آن شمارش معکوس برای عملیات زمینی نیروهای ارتش ترکیه در سوریه باید آغاز شود. به پیش بینی این روزنامه نگار ترک، این بار عملیات نظامی بسیار بزرگ‌تری برای اجرا در سوریه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/