دیدار فرمانده نیروهای روسیه در سوریه با فرمانده شبه نظامیان قسد

شبکه خبری المیادین از دیدار فرمانده نیروهای روسیه در سوریه با فرمانده شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مطلع از حضور «الکساندر چایکو» فرمانده نیروهای روسیه در سوریه در استان الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه و دیدار وی با «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قسد خبر داد.

بر اساس این گزارش، منابع مطلع به المیادین گفتند که در این دیدار تهدیدات ترکیه پیرامون عملیات زمینی و راهکارهای اتخاذ اقدامات برای جلوگیری از این عملیات مورد بحث قرار گرفت.

این منابع افزودند که فرمانده نیروهای روسیه در سوریه ایده استقرار ارتش سوریه در امتداد نوار مرزی با ترکیه به عمق ۳۰ کیلومتر را مطرح کرد.

سفر این مقام نظامی روس با توجه به تنش فراوان در منطقه مرزی بین سوریه و ترکیه که شاهد بمباران هوایی و توپخانه ای ترکیه به مواضع قسد و بمباران راکتی متقابل روستاهای مرزی ترکیه بوده است، صورت می‌گیرد.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: بین روسیه و ترکیه در مورد وضعیت سوریه اختلافاتی وجود دارد، اما سطح روابط دو کشور اجازه می‌دهد تا این اختلافات را از طریق گفتگو حل و فصل کنند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کرملین روز یکشنبه در نشستی مطبوعاتی تصریح کرد: به محض امضای توافقنامه در سوچی، اختلافات با ترکیه در مورد سوریه قبلاً متوقف و کاهش یافته بود. پس از آن، مقامات روسیه و همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از روند اجرای توافقی که امضا شد، ابراز نارضایتی کردند.

پسکوف افزود: سطح روابط و خرد سیاسی دو کشور به ما این امکان را می‌دهد که این اختلافات را نه از طریق رویارویی، بلکه از طریق مذاکرات هر چند دشوار و بعضاً طولانی حل کنیم.

توافق سوچی که حدود دو سال پیش امضا شد، زمینه را برای حل و فصل میدانی و اوضاع سیاسی در استان ادلب در شمال سوریه فراهم کرد و اکنون بحث‌های مستمری در مورد اینکه کدام بندهای آن اجرا شده و چه مواردی اجرا نشده است، به راه افتاده است.

انتهای پیام/

منبع