دوراهی کی‌روش برای بازی سرنوشت‌ساز/علامت سوال بزرگ بازی با آمریکا

حساس‌ترین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در بیست و دومین دوره رقابتهای جام‌جهانی، کارلوس کی‌روش را بر سر دو راهی قرار داده که کدام بازیکنان و کدام روش بازی را برای این دیدار انتخاب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، تیم ملی فوتبال ایران برای انجام سومین بازی و یکی از حساس ترین مسابقات خودش در تاریخ رقابت های جام جهانی آماده می شود در حالی که تجربه متفاوت دو بازی قبلی یک علامت سوال بزرگ را پیش روی کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی قرار می دهد. استراتژی بازی مقابل انگلستان یا ولز؟

ایران در بازی اول مقابل انگلستان با دفاع ۳ نفره که عملا در طول بازی به دفاع ۵ نفره تبدیل می شد، بازی با یک مهاجم هدف و آرایش کاملا دفاعی به میدان رفت که با این سیستم و ترکیب نه در فاز تدافعی موفق بود و نه در حمله به نتیجه دلخواه رسید.

دوراهی کی‌روش برای بازی سرنوشت‌ساز/علامت سوال بزرگ بازی با آمریکا

شکست سنگین در بازی اول موجب شد کی روش در مسابقه دوم با ترکیب و سیستمی کاملا متفاوت برابر ولز صف آرایی کند که این تغییرات البته کاملا موفق و نتیجه بخش بود و به پیروزی شیرین مقابل ولز منجر شد.

حالا و در بازی سوم برابر آمریکا علامت سوال اصلی برای کی روش استفاده از استراتژی مناسب برای رسیدن به نتیجه ایده آل است.

از سویی تیم ملی با یک تساوی هم در این مسابقه می تواند موفقیت تاریخی صعود به مرحله حذفی را برای نخستین بار تجربه کند، از سویی دیگر توان هجومی آمریکا متفاوت از ولز به نظر می رسد و انجام بازی هجومی برابر این تیم شاید در چنین موقعیتی چندان معقول و مطلوب نباشد.

کی روش البته در این شرایط باز هم به آرایش دفاع ۴ نفره اعتماد خواهد کرد همانطور که در بازی ولز این سیستم و ترکیب نتیجه مطلوبی داشت و یاران گرت بیل را ناکام گذاشت اما در فاز هجومی نه از ترکیب و سیستم صرفا دفاعی بازی مقابل انگلستان استفاده خواهد کرد و نه مثل بازی مقابل ولز تیمش را با استراتژی سراسر حمله به مصاف حریف می فرستد.

دوراهی کی‌روش برای بازی سرنوشت‌ساز/علامت سوال بزرگ بازی با آمریکا

علیرضا جهانبخش تنها بازیکن محروم ایران از بازی با آمریکاست

توان هجومی آمریکا خصوصا در فاز انتقال و استفاده از ضد حملات سرعتی موجب خواهد شد ایران که با یک تساوی هم می تواند به مرحله بعدی صعود کند با احتیاط بیشتری در مسابقه سوم به میدان برود و با مشارکت پرتعداد بازیکنان در حمله فرصت ضدحمله را به حریف نخواهد داد.

در نهایت می توان گفت کی روش با استراتژی تازه ای که تلفیقی از ترکیب و آرایش دو بازی اول برابر انگلستان و ولز خواهد بود در مسابقه سوم به مصاف ایالات متحده می رود و تلاش می کند با هوشیاری و آنالیز مناسب حریف نتیجه لازم برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی را کسب کند.

انتهای پیام/

منبع