ظرفیت اشتغال کارخانه‌های اردبیل به بالای یک‌هزار نفر می‌رسد| قابلیت احیای ۸۰ واحد راکد

اردبیل- عبداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۱۵ کارخانه استان با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفری فعالیت دارند که با تزریق تسهیلات ظرفیت بالای یک هزار نفری رقم می‌خورد.

یاسر عبداللهی‌عابد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور اظهار داشت: اجرای ۸ طرح دانش‌بنیان در اردبیل با تامین تسهیلات ۲۸۸ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۶۸۰ نفر در دستور کار قرار گرفته و بی‌شک اقدامات انجام یافته در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ کارخانه اردبیل با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفری فعالیت دارند، افزود: اگر بتوانیم با تزریق تسهیلات به این کارخانه‌ها ظرفیت بالای یک هزار نفری را ایجاد کنند که بی‌شک این اقدام با اتخاذ تصمیمات اساسی و استفاده از ظرفیت‌های موجود و امکانات با کم‌ترین هزینه محقق خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نرخ بیکاری سرشماری سال ۹۵ به ۱۵.۶ درصد رسیده بود نیازمند تدوین و طراحی نقشه راه اشتغال هستیم تا بتوانیم اشتغال ۴۰ هزار نفری را محقق کرده و در گام‌بندی‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های اساسی در این محور داشته باشیم.

عبداللهی‌عابد اذعان کرد: یک هزار و ۱۵۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل فعالیت دارند که در این زمینه به عنوان یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم به دنبال توسعه تولید و صنعت به عنوان ضرورت‌های اساسی هستیم تا بتوانیم با شناسایی و احصای واحدهای راکد و فعال در استان مشکلات موجود را در این زمینه برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: ۸۰ واحد از ۱۶۹ واحد راکد استان قابلیت احیای مجدد را داشتند که پیش‌بینی می‌شود بتوانیم تمامی واحدهای راکد قابل احیا را به عرصه تولید و صنعت برگردانیم و با تدوین نقشه راه اشتغال استان برای سه سال آینده تدوین و طراحی‌های لازم را داشته باشیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: رصد و پیگیری‌ احیای واحدهای راکد استان توجه به باشگاه هزار نفری است که در این زمینه نیز باید اقدامات اساسی با هدف تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی رقم خورده و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک توسعه اردبیل را در بخش اقتصادی و اشتغال شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع