۲۰۰ واحد صنعتی در اردبیل به مرحله بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور از اردبیل، صبح امروز رامین صادقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه سال اخیر عمده واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگشتند و سال گذشته از محل تبصره ۱۸، ۱۳۶ درصد جذب اعتبارات را شاهد بودیم که ۳۶ درصد بیشتر از سهم استانی جذب منابع یارانه‌دار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور از اردبیل، صبح امروز رامین صادقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه سال اخیر عمده واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگشتند و سال گذشته از محل تبصره ۱۸، ۱۳۶ درصد جذب اعتبارات را شاهد بودیم که ۳۶ درصد بیشتر از سهم استانی جذب منابع یارانه‌دار اتفاق افتاده است.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل که تنها هشت درصد شهرک‌های صنعتی تعطیل شده است، همه واحدهای تولیدی به مرحله احیا برسد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به افزایش ظرفیت تولید واحدهای مؤثر استان و رشد آنها تا ۸۰ درصد اشاره و تشریح کرد: سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع جذب شده و امسال سعی ما بر این است تا پنج هزار میلیارد تومان منابع از بخش‌های مختلف در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد.

 وی تصریح کرد: برای صادرات محصولات تولید شده استان در بین ۱۵ کشور، بازاریابی می شود.

صادقی بیان کرد: در سال‌جاری ۲۰۰ واحد صنعتی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و در ۱۲ شهرستان استان مقرر شده تا در هر کدام، یک طرح بزرگ صنعتی اجرایی شود.

 وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح‌ها و همچنین ۱۵ طرح بزرگ صنعتی که ظرفیت اشتغال ۱۴ هزار نفری را فراهم می‌آورند، چهره صنعتی استان اردبیل متحول شود.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تحقق اشتغال تعهد شده این سازمان تا ۱۱۰ درصد خبر داده و افزود: امسال نیز تعهد اشتغال ما، چهار هزار و ۸۰۰ نفر تعیین شده ولی تلاش می‌کنیم تا پایان سال به هفت هزار نفر اشتغال دست پیدا کنیم.

وی به ۲ محدوده معدنی «دوست‌بیگلو و نیاز» در مشکین‌شهر اشاره و اضافه کرد: با استخراج مواد معدنی و راه‌اندازی کارخانه کنسانتره، فرصت اشتغال یک‌هزار نفری در این مجموعه‌های صنعتی فراهم می‌آید.

صادقی گفت: سعی ما بر این است تا به راه‌اندازی کارخانه کامیون‌سازی، تولید لوازم خانگی و ظروف شیشه‌ای و سایر مجموعه‌های صنعتی در اردبیل کمک کنیم تا با تلاشی مضاعف فرصت تقویت نظام اقتصادی استان فراهم آید.

پایان پیام/