خسارت ۲۳ هزار میلیاردی هتلداری کشور در ایام کرونا/ دولت موانع را از راه گردشگری بردارد

رئیس مجمع تشکل‌های گردشگری کشور گفت: کرونا بزرگ‌ترین ضربه را به صنعت گردشگری وارد کرد که برآورد این خسارت فقط در بخش اقامتی و هتلداری بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، جمشید حمزه‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال ۹۸ صنعت گردشگری در کشور با شرایط نامناسبی روبه‌رو شده که بعد از سیل و حوادث مختلف کشور، کرونا بزرگترین ضربه را به صنعت گردشگری وارد کرد که برآورد این خسارت فقط در بخش اقامتی و هتل‌داری بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در شرایط کنونی نیز همچنان ورودی گردشگران خارجی به شدت کاهش یافته و ما نتوانسته‌ایم در جذب گردشگران خارجی مطلوب و مناسب عمل کنیم.

رئیس مجمع تشکل‌های گردشگری کشور بیان کرد: انتظار ما این است تا دولت سیزدهم با اعتقاد راسخ به گردشگری و باور عمیق به تحولات این حوزه که می‌تواند نجات‌بخش کشور و جایگزین درآمدهای نفتی باشد، موانع و مشکلات را از سر راه صنعت گردشگری برداشته و فضای تنفسی مناسبی را برای فعالان این بخش مهیا کند.

حمزه‌زاده ادامه داد: مجمع نیز با برگزاری جلسات منظم با حضور تشکل‌های حوزه گردشگری تلاش می‌کند تا مشکلات و گرفتاری‌های متعدد این حوزه را مورد رصد و پیگیری قرار دهد که در بخش‌های مختلف برخی از نارسایی‌ها با همراهی مسئولان رفع شده است.

وی ضرورت توسعه صنعت گردشگری و رفع موانع را در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: با اعزام گروه‌های گردشگری مختلف برای حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و رویدادهای منطقه‌ای و جهانی سعی بر این است تا فعالان این حوزه بیشتر با تحولات شکل گرفته در این حوزه آشنا شوند.

پایان پیام /