راه‌اندازی صنایع تبدیلی نیاز اساسی استان اردبیل است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور از اردبیل و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، نادر تقی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب خام‌فروشی محصولات کشاورزی استان اردبیل شده است و ارزش افزوده حاصل از این محصولات به مناطق صنعتی سرازیر می‌شود که نیازمند توجه جدی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور از اردبیل و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، نادر تقی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب خام‌فروشی محصولات کشاورزی استان اردبیل شده است و ارزش افزوده حاصل از این محصولات به مناطق صنعتی سرازیر می‌شود که نیازمند توجه جدی و سرمایه‌گذاری در این بخش مهم هستیم.

وی افزود: به‌دلیل تولید محصولات با ارزش کشاورزی در شهرک‌های گلخانه‌ای در داخل استان اردبیل، اگر صنایع تبدیلی و تکمیلی راه‌اندازی شود قطعا در سودآوری این بخش تاثیر بسزایی خواهد داشت و کشور نیز از خیلی محصولات وارداتی خودکفا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: آماده‌سازی زمین ۱۶۰۰ هکتاری شهرک گلخانه‌ای در دشت زرخیز مغان یکی دیگر از بسترهای سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی است که زمینه مناسبی برای تولید محصولات گلخانه‌ای بوده و بستر مناسبی را نیز برای صادرات این محصولات به کشورهای حوزه قفقاز خواهد داشت. 

تقی‌زاده همچنین سرمایه‌گذاری در بخش ماشین‌آلات کشاورزی به دلیل نیاز شدید و متقاضی زیاد در این حوزه را یادآورشد و ادامه داد: جای خالی تولید ماشین‌آلات کشاورزی در استان احساس می‌شود و اگر در این خصوص سرمایه‌گذاری شود قطعاً استقبال خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در حدود ۲۴۰هزار هکتار آبیاری مدرن در استان اردبیل انجام شده و به‌دلیل شرایط اقلیمی خشک‌سالی زمینه سرمایه‌گذاری در بخش آبیاری تحت فشار و مدرن در استان نیز وجود دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: عسل اردبیل به‌دلیل کیفیت بالا و مرغوبیت در صورت سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند به یک برند ملی و جهانی تبدیل شود که دست سرمایه‌گذاران را نیز در این حوزه به گرمی می‌فشاریم.

پایان پیام/





منبع