پاتوق فرهنگی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی دایر می شود

با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و بسیج هنرمندان اردبیل، پاتوق فرهنگی در صحن قزلباشلار مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی دایر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در بازدید از صحن قزلباشلار تصریح کرد: مطابق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت راه‌اندازی پاتوق‌های فرهنگی در چارچوب شرع و عرف اسلامی، در گامی مشترک با بسیج هنرمندان استان، پاتوق فرهنگی در صحن قزلباشلار دایر می‌شود.

نادر فلاحی تصریح کرد: با نظر مثبت استاندار اردبیل و در پی ساماندهی صحن قزلباشلار می‌توان پاتوق فرهنگی، در این بخش از مجموعه جهانی دایر کرد و در این خصوص از ظرفیت هنرمندان استان بهره خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه صفویه محور وحدت اسلامی است، گفت: مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین نماد اندیشه صفوی است و از جمله می‌توان نمایش‌های آیینی، مذهبی و جشنواره‌های متنوع دایر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تاکید به اینکه تعزیه نیز به عنوان یکی از ارکان و عناصر عقاید شیعی شناخته می‌شود، گفت: این بخش از بقعه شیخ صفی ‌ترین مکان برای اجرای برنامه‌های آیینی خواهد بود.

وی همچنین به آماده‌سازی مدرسه پورسینا اشاره کرد و گفت: همچنین هنرمندان می‌توانند در این مجموعه نسبت به راه‌اندازی غرفه‌های تولید و فروش صنایع دستی اقدام کنند.

همچنین مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل نیز این اقدام میراث فرهنگی را فرصت مغتنمی برای رونق برنامه‌های هنری و فرهنگی دانست.

مصطفی قهرمانی گفت: چنین فضاهایی می‌تواند ارتباط هنرمند و مردم را تقویت کرده و مردم به هنر متمایل شوند و نه تنها موجب ایجاد فضای کسب و کار برای هنرمندان می‌شود بلکه نشاط اجتماعی را نیز تقویت خواهد کرد.

وی افزود: مشارکت ‌های اجرایی و حمایت هنرمندان می‌تواند در تقویت تولیدات هنری موثر بوده و در عین حال تربیت هنری جامعه را موجب شود.