مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل:

بزرگترین سایت موزه کشور در مشگین‌شهر افتتاح می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: بزرگترین سایت موزه کشور با 400 هکتار امسال در مشگین‌شهر و در محوطه باستانی شهریری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،نادر فلاحی در بازدید استان اردبیل از محوطه باستانی شهریری اظهار داشت: از سال گذشته اقدامات لازم را در راستای ثبت ملی پایگاه شهریری انجام دادیم و با تلاش‌های و پیگیری‌های انجام شده ۴۰۰ هکتار سایت‌موزه در این محوطه باستانی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پوشش محوطه مکتب‌ اوشاغلاری شروع شده و در حال تکمیل است، افزود: سرویس بهداشتی، نمازخانه و بهسازی و سنگفرش مسیر دسترسی از روستای پیرازمیان نیز انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: بر اساس اقدامات انجام شده بزرگترین سایت موزه کشور با ۴۰۰ هکتار امسال در مشگین‌شهر و در محوطه باستانی شهریری به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: با اقداماتی که در سال‌های اخیر در راستای ساماندهی محوطه باستانی شهریری انجام شده، در حال حاضر این محوطه رتبه اول گردشگری خارجی در شمالغرب کشور را دارد.»

بهنام‌جو با بیان اینکه تصاویر و سنگ‌های این محل در دنیا بی‌نظیر است، تصریح کرد: این محل که یکی از اهداف مهم گردشگران خارجی به شمار می‌رود می‌تواند تحول مهمی در بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان ایجاد کند.

انتهای پیام/