کاروانسرای قانلی بلاغ مشگین شهر به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور ، نادر فلاحی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرمت و اصلاحات کاروانسرای قانلی‌بلاغ در اولویت قرار گرفته تا با تکمیل عملیات مرمت بنا زمینه برای واگذاری آن به بخش خصوصی فراهم شود. وی افزود: با ارائه طرح پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای بهره‌برداری از این بنا […]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور ، نادر فلاحی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرمت و اصلاحات کاروانسرای قانلی‌بلاغ در اولویت قرار گرفته تا با تکمیل عملیات مرمت بنا زمینه برای واگذاری آن به بخش خصوصی فراهم شود.

وی افزود: با ارائه طرح پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای بهره‌برداری از این بنا واگذاری کاروانسرای قانلی‌بلاغ انجام می‌شود تا با این اقدام زمینه برای حضور گردشگران در این بنای تاریخی فراهم شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اهمیت کاروانسرای قانلی‌بلاغ بیان کرد: این کاروانسرا که در عصر صفوی در روستای مرزی قانلی‌بلاغ احداث شده، یکی از بناهای تاریخی و مهم استان اردبیل است که نقش بسیار اساسی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

فلاحی گفت: این بنا در دوره آرامش سیاسی عهد صفوی و به احتمال زیاد در زمان شاه عباس، به سبک چهار ایوانی و به شکل تالار مستطیل ساخته شده که به همین دلیل به کاروانسرای شاه عباسی معروف است و اهمیت اساسی در آن دوران ایفا می‌کرده است که با مرمت و واگذاری این بنا تلاش می‌کنیم تا اهمیت آن را به همگان معرفی کنیم.