رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

اردبیل در وضعیت بحرانی کرونایی/ ۴۵ درصد تست ها مثبت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با توجه به اخذ نمونه های PCR میدانی در چهار نقطه از سطح شهر اردبیل، متاسفانه بیش از ۴۵ درصد این نمونه ها، از نظر بیماری کرونا، مثبت گزارش شده که نشان‌دهنده وضعیت بحرانی استان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور ،شهرام حبیب زاده شامگاه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اخذ نمونه های PCR میدانی در چهار نقطه از سطح شهر اردبیل، متاسفانه بیش از ۴۵ درصد این نمونه ها، از نظر بیماری کرونا، مثبت گزارش گردیده است که نشان‌دهنده وضعیت بحرانی استان است.

وی با اشاره به نگران کننده بودن وضعیت بیماری در سه شهر اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد، افزود: مقرر شد براساس تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و بسیج استان تحت عنوان طرح سردار شهید سلیمانی که در طی هفته جاری آغاز می شود، دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با سپاه حضرت عباس (ع) استان داشته و چک لیست های آموزشی و شناسایی بیماران قرنطینه در منزل در اختیار بسیج گذاشته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به محدودیت فعالیت اصناف و بازار بعد از ساعت ۱۸، گفت: در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی، آموزش، اطلاع رسانی و ایجاد محدودیت مقرر شد این موضوع با همکاری دستگاه های اجرایی با تشدید نظارت ها ادامه یابد.
حبیب زاده تصریح کرد: تعطیلی آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی ( بخش آزمون ) تا دو هفته دیگر، اقامه مراسم نماز میت بصورت محدود فقط در آرامستان بهشت زهرا (س) و ممنوعیت برگزاری‌ در سایر آرامستان های شهر اردبیل، عدم حضور مداحان در تجمعات مربوط به ختم و عزاداری با نظارت و ابلاغ سازمان تبلیغات اسلامی استان و رعایت فاصله گذاری مناسب و نوبت دهی محدود در مطب ها و تغییر مکان مطب در صورت بالا بودن تعداد مراجعین و بیماران از دیگر مصوبات این جلسه بود.
وی از عموم مردم استان درخواست کرد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست ها از بروز فاجعه انسانی پیشگیری کنند.