مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی استان اردبیل مطرح کرد

مرمت بازار تاریخی اردبیل نیازمند حمایت بازاریان/ تاخیر در بازسازی جایز نیست

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: مرمت مجموعه بازار تاریخی اردبیل با انجام مطالعات کارشناسی و دقیق همواره در اولویت است و تلاش می‌کنیم براساس برنامه‌ریزی انجام شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور نادر فلاحی در نشست با فعالان بازار اردبیل اظهار کرد: در راستای تامین اعتبارات برای مرمت و احیای بازار تاریخی اردبیل از تمامی منابع تلاش شده و در این راستا حتی از نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، استاندار اردبیل و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درخواست مساعدت شده است.

وی بازسازی بازار تاریخی اردبیل به‌ویژه سرای زنجیرلو را از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌ها برشمرد و بیان کرد: با توجه به اهمیت این طرح در زمینه تامین مصالح از نوع آجر برای بازسازی مجموعه کمک و مساعدت لازم را انجام خواهیم داد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود:برای دریافت تسهیلات در راستای تسریع در بازسازی سرای زنجیرلو از محل‌های مختلف درخواست می‌شود که امیدواریم با ارائه تسهیلات لازم برای متقاضیان زمینه برای احیای این سرا فراهم شود.

فلاحی با تاکید بر تسریع در امور برای بازسازی سرای زنجیرلو از سوی مالکان و بازاریان گفت: تاخیر در این زمینه جایز نیست و باید تلاش شود تا هر چه سریع‌تر اقدامات برای احیا و مرمت این بنا آغاز شود.

وی با اشاره به اقدامات مرمتی در سراهای دیگه بازار تاریخی اردبیل عنوان کرد: مرمت مجموعه بازار تاریخی اردبیل با انجام مطالعات کارشناسی و دقیق همواره در اولویت است و تلاش می‌کنیم براساس برنامه‌ریزی انجام شود که در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت کسبه و بازاریان هستیم.