مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل خبر داد؛

فعالیت ۳۰۰۰ مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در اردبیل

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر نزدیک به  ۳ هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در استان فعالیت می کنند

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور بهلول تکلوی اظهار کرد: استان اردبیل با دارا بودن ۸ کشتارگاه صنعتی دام و طیور و دهها کارخانجات، کارگاهها و صنایع جانبی از ظرفیت های مناسب برای اشتغالزایی و تولید برخوردار است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه با بهره برداری از کشتارگاه صنعتی دام شهرستان سرعین تعداد کشتارگاههای صنعتی به ۹ باب در استان افزایش می یابد افزود: این کشتارگاه با مشارکت بخش خصوصی  در مراحل پایانی عملیات و نصب تجهیزات کشتارگاهی بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه ۷ باب کشتارگاه سنتی دام نیز در استان تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان فعالیت می کنند گفت: در تمامی این کشتارگاهها ناظران فنی و بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی برکلیه مراحل کشتار نظارت دارند و تمامی مراحل کشتار با دقت و حساسیت خاصی رصد می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: از ابتدای سالجاری  ۱۵۸ هزارو ۵۶۱ راس دام در کشتارگاههای دام و ۱۴میلیون و ۵۵۹ هزارو ۹۴۱ قطعه طیور در کشتارگاههای طیور استان تحت بازرسی بهداشتی و فنی کارشناسان دامپزشکی کشتار و به صورت کاملا بهداشتی وارد چرخه مصرف شده است.

تکلوی در ادامه با یادآوری اینکه در حال حاضر نزدیک به  ۳ هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در استان فعالیت می کنند گفت:  در همین مدت ۵۰ هزار و۹۲۷  مورد بازدید از این مراکز انجام شده و در مجموع  بیش از ۳۹ تن  فرآورده های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت ۴۶۲ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی شده  و  ۱۵ مرکز عرضه پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری بعمل آمده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل  گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری، ۶ میلیون و ۴۱۱ هزارو ۴۳۹ راس دام برعلیه بیماریهای مختلف دام واکسینه شده  و ۱۳۳میلیون ۹۵۴ هزارو ۶۷۷ دز واکسن برعلیه بیماریهای مختلف طیور در استان مصرف شده است.