۱/۴ میلیارد تومان به کارفرمایان اردبیلی پرداخت شد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  حرف آور ،قاسم رحیمی در تشریح جزئیات طرح پرداخت یارانه دستمزد گفت: این طرح در ۱۶ استان مرزی و محروم کشور با پرداخت ۳۰% درصد از دستمزد مصوب شورای عالی کار به کارفرمایان در قبال جذب نیروی کار جدید انجام می شود. دبیرکارگروه اشتغال استان اردبیل اعلام کرد: تا کنون تعداد […]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  حرف آور ،قاسم رحیمی در تشریح جزئیات طرح پرداخت یارانه دستمزد گفت: این طرح در ۱۶ استان مرزی و محروم کشور با پرداخت ۳۰% درصد از دستمزد مصوب شورای عالی کار به کارفرمایان در قبال جذب نیروی کار جدید انجام می شود.

دبیرکارگروه اشتغال استان اردبیل اعلام کرد: تا کنون تعداد نزدیک به ۱ هزار ۲۰۰ نفر نیروی کار شغلی اولی در قالب طرح یارانه دستمزد و با بیمه تامین اجتماعی مشغول به کار شده اند.

وی افزود: مطابق آخرین دستورالعمل اجرایی طرح یارانه دستمزد کارگاه های دارای مجوز و دارای کد کارگاهی تا ۵ برابر میانگین نیروی کار موجود بیمه شده می تواند کارجو جذب کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل افزود: شرایط سنی برای کارجو  حداکثر ۳۷ سال است و برای کارجویان ذکور طول دوره خدمت به حداکثر سن افزوده می شود.

رحیمی در تشریح شرایط بکارگماری افراد متقاضی در طرح یارانه دستمزد گفت: حداقل مدرک تحصیلی کارجویان دیپلم و بالاتر از آن در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: جهت بهرمندی کارفرمایان از مزایای طرح یارانه دستمزد کارگاه در زمان اجرای طرح باید فعال بوده و کارجو را طبق دستورالعمل بکار گرفته باشد.

پرداخت ۳۰ درصد دستمزد نیروی کار به کارفرمایان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: پرداخت یارانه دستمزد معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار منوط به پرداخت حق بیمه و ارائه لیست بیمه است.
وی خاطرنشان کرد: بنگاه های جدید التاسیس که از فعالیت آن کمتر از یکسال گذشته باشد نیز می توانند تعداد کل نیروی های بیمه شده را به عنوان کارجو به کارگیری و از یارانه دستمزد برخوردار شوند.

رحیمی افزود: حداکثر بهره مندی از طرح یارانه دستمزد برای هر شغل اولی به مدت ۱۲ ماه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: تاکنون مبلغ ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از بابت جذب نیروی کار شغل اولی به حساب کارفرمایان واریز شده است.

وی ادامه داد: شغل اولی ها و کارفرمایان مشمول از طریق سامانه http://pyd.mcls.gov.ir نسبت به نام نویسی اقدام کنند.