نماینده مردم اردبیل در مجلس:

راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی مطالبه اصلی مردم اردبیل است

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل مطالبه اصلی مردم استان است و همه مسئولان استان در هر رده‌ای برای ایجاد و راه‌اندازی آن تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، صدیف بدری  افزود: مصوبه مجلس در خصوص ایجاد مناطق آزاد در کشور که شامل منطقه آزاد اردبیل نیز می‌شود قابل اجراست و هیج تعللی در این باره مورد قبول نیست.

وی اظهار کرد: در بازدیدی که اخیرا سعید محمد دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مناطق مرزی استان داشتند مقرر شد ابتدا منطقه آزاد در یک نقطه استان شروع  و پس از آن سه نقطه دیگر به آن ملحق شود تا همه مردم استان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت:راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل مطالبه اصلی مردم استان است و همه مسئولان استان در هر رده‌ای برای ایجاد و راه‌اندازی آن تلاش می‌کنند ضمن اینکه زیر ساخت‌های لازم برای راه اندازی آن در استان فراهم شده و امید است ایجاد آن به رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه منجر شود.

بدری با بیان اینکه با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری توان صادرات محصولات کشاورزی در استان اردبیل به میزان سه میلون تن افزایش خواهد یافت، افزود: منطقه آزاد تجاری، صنعتی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه این استان بوده و با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌ جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود.
منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل بزودی تعیین تکلیف می‌شود

وی با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی افزود: بهره‌گیری از قانون مزیت ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی منطقه، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی، مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی خاص در منطقه آزاد و عدم نیاز به صدور روادید (ویزا) برای ورود و خروج اتباع خارجی از مبادی ورودی و خروجی مجاز منطقه از مزایای مناطق آزاد محسوب می‌شود.

بدری گفت: همچنین برخورداری از انواع معافیت‌های مالیاتی، امکان ورود ماشین‌آلات و قطعات و مواد اولیه برای صنایع منطقه بدون عوارض گمرکی از دیگر مزایای چشمگیر ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل است.

انتهای پیام/