کلاهبردار سایت دیوار در اردبیل دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری شخصی که با خرید گوشی از سایت ثبت آگهی دیوار و ارائه رسید بانکی جعلی از کاربران کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علی قهرمان‌طالع روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی تماس با مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، شخصی عنوان کرد که گوشی تلفن همراه خود را برای فروش در سایت دیوار آگهی کرده و فردی جهت خرید با وی ارتباط برقرار و پس از توافق مبلغ، رسید واریز را ارسال کرده است، ولی پس از چندین ساعت هیچ مبلغی به حساب وی واریز نشده است که موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: افسران سایبری به کمک فرد فروشنده و استعلام از بانک متوجه شدند که این فرد تحت تعقیب پلیس بوده و با این روش چندین بار اقدام به کلاهبرداری از کاربران سایت‌های ثبت آگهی که لپ تاپ و گوشی همراه خود را برای فروش آگهی می‌کنند، کرده است.

وی اظهار کرد: پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده و هماهنگی با مقام قضایی متهم به همراه همدستش طی عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر و در تفتیش محل سکونت وی نیز چندین دستگاه گوشی موبایل و رایانه کشف و ضبط شد.

او بیان کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل اضافه کرد: هموطنان توجه داشته باشند که در سایت‌های ثبت آگهی پس از اطمینان از سالم بودن کالا و پس از واریز وجه به حساب، اقدام به تحویل و معامله کالا کرده و صرفا به عکس کالا، رسید واریز و یا رسید باربری اکتفا نکنند.

سرهنگ قهرمان طالع  ادامه داد: هموطنان در صورت خرید اینترنتی از وب سایت ها ضمن توجه به اصالت آنها در صورت هرگونه تاخیر یا مشکل در روند دریافت کالا بلافاصله با واحد پشتیبانی سایت و یا در صورت نیاز به پلیس فتا اطلاع دهند.

وی گفت: مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق سامانه آنلاین و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

به گفته وی،  لازمه در امان ماندن در محیط اینترنت عدم اعتماد به فعالان این فضا و در مقابل افزایش هوشیاری، آگاهی و سواد سایبری و همچنین کنترل فرزندان در محیط سایبری است و خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت، مطالب و آموزش‌های سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کرده و برای دریافت هرگونه مشاوره با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.

او با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس فتا با حداکثر توان، تخصص و تعهد از امنیت کاربران فضای مجازی پاسداری می کنند، بیان کرد: پلیس فتای استان اردبیل با آدرس ایمیلی Ardebil_fata@police.ir، آدرس اینترنتی @cyberpolice و وب سایت به آدرس cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی با محوریت مبارزه با جرایم سایبری و توسعه امنیت فضای مجازی است.

وی اضافه کرد: شماره تلفن های ۲۱۸۲۵۷۶۵، ۲۱۸۲۵۷۶۶، ۲۱۸۲۵۷۶۸ و ۲۱۸۲۵۷۴۵ از دیگر راه‌های ارتباطی با پلیس فتا استان اردبیل است.

انتهای پیام/