عامل هتک حیثیت پزشک متخصص اردبیلی شناسایی شد

رئیس پلیس فتای استان اردبیل از شناسایی و دستگیری خانمی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به اهانت، توهین و تخریب پزشک متخصص جراح می‌کرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، سرهنگ علی قهرمان‌طالع روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با مراجعه جراح بیمارستان اردبیل به پلیس فتا و ادعای وی مبنی بر اینکه شخصی با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام، حرفه تخصصی وی را زیر سوال برده و با نشر اکاذیب، قصد تخریب منزلت اجتماعی او را دارد، پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با دریافت مستندات دیجیتالی پرونده از شاکی و با اخذ استعلامات لازم و انجام بررسی‌ها و اقدامات فنی و تخصصی، گرداننده پیج اینستاگرامی مذکور را شناسایی کردند.

او اظهار کرد: پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده و هماهنگی با مقام قضایی، متهم به پلیس فتا احضار و پس از تحقیقات لازم و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل با بیان اینکه اعتماد به مطالب و مضامین منتشر شده توسط کاربران در فضای مجازی امری غیرمنطقی است، اضافه کرد: معمولا این اقدام با هدف و غایت خاصی صورت می‌گیرد.

سرهنگ قهرمان طالع به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: اخبار و مطالب اشتراکی را از منبع معتبر صحت‌سنجی و از درج و نشر اکاذیب خودداری کنند.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق سامانه آنلاین و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

به گفته وی،  لازمه در امان ماندن در محیط اینترنت عدم اعتماد به فعالان این فضا و در مقابل افزایش هوشیاری، آگاهی و سواد سایبری و همچنین کنترل فرزندان در محیط سایبری است و خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت، مطالب و آموزش‌های سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کرده و برای دریافت هرگونه مشاوره با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.

او با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس فتا با حداکثر توان، تخصص و تعهد از امنیت کاربران فضای مجازی پاسداری می کنند، گفت: پلیس فتای استان اردبیل با آدرس ایمیلی Ardebil_fata@police.ir، آدرس اینترنتی @cyberpolice و وب سایت به آدرس cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی با محوریت مبارزه با جرایم سایبری و توسعه امنیت فضای مجازی است.

وی افزود: شماره تلفن‌های ۲۱۸۲۵۷۶۵، ۲۱۸۲۵۷۶۶، ۲۱۸۲۵۷۶۸ و ۲۱۸۲۵۷۴۵ از دیگر راه‌های ارتباطی با پلیس فتای استان اردبیل است.

انتهای پیام/