۳۳ واحد صنعتی راکد در استان اردبیل فعال شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۳۳ واحد صنعتی راکد از سال گذشته تا کنون در این استان فعال شده است.

به گزارش حرف آور، محمد اهلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای سال جاری هم فعال شدن ۲۸ واحد صنعتی در این استان با هدف رونق تولید و اشتغال برنامه‌ریزی شده که از این تعداد تاکنون ۶ واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشته‌ است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این شرکت، احیای واحدهای راکد و غیرفعال است تا این واحدها با استفاده از ظرفیت‌های موجود به چرخه تولید باز گردند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: در کلینیک‌های کسب و کار که متشکل از کارشناسان و مشاوران کاربلد استان هستند، مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد احصا و آسیب شناسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب برای رفع موانع و مشکلات آنان ارائه می‌شود.

اهلی درباره تکمیل مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل فزود: اجرای ابنیه پروژه به طور کامل به پایان رسیده و نصب تجهیزات الکترو مکانیکال آن با پیشرفت بالای ۹۵ درصدی در حال اجرا است و برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه از تمامی ظرفیت‌ها و اعتبارات داخلی، استانی و ملی استفاده شده و برای پرداخت بدهی به پیمانکار مربوطه هم نیاز است اعتبار لازم تخصیص یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یکی از ویژگی‌های مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل را افزایش کارایی و کاهش زمان فرآیند تصفیه پساب دانست و گفت: با توجه به اینکه مدول دوم برای پالایش پساب ورودی  ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز پیش‌بینی شده است، ولی قابلیت افزایش تا چهار هزار مترمکعب در شبانه‌روز را نیز دارد.

اهلی ادامه داد: این طرح جزو مصوبات سفر رئیس جمهور است که تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/