۳۲ هکتار زمین برای ایجاد ناحیه صنعتی اصلاندوز مغان اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: زمین مورد نیاز برای ایجاد ناحیه صنعتی اصلاندوز مغان در سطح ۳۲ هکتار تامین شد.

به گزارش حرف آور، محمد اهلی اظهار کرد: در چند سال گذشته مجوز احداث و توسعه چندین شهرک و ناحیه صنعتی در شورای برنامه ریزی مورد تصویب قرار گرفته بود که احداث ناحیه صنعتی اصلاندوز در شمال استان نیز جزو یکی از این مصوبات بود.

وی اضافه کرد: ناحیه صنعتی اصلاندوز با هدف رونق تولید و اشتغال در دستور کار قرار گرفته و با راه اندازی این ناحیه صنعتی تحول بزرگی در ارتباط با سرمایه‌گذاری و اشتغال در منطقه ایجاد خواهد شد.

اهلی با بیان اینکه ۱۱ واحد دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی اردبیل فعال شده است افزود: در سال جاری هم پنج واحد تولیدی و صنعتی شناسایی شده که ۲ مورد آن دانش بنیان شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای دانش‌بنیان به‌عنوان یک ابزار مهم برای ورود به بازارهای نوین کسب و کار محسوب می‌شوند، افزود: باید تلاش شود زمینه حضور این نوع واحدها در عرصه‌های مختلف تولید و اشتغال، تسهیل و ممکن شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر تامین نیازهای داخلی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، می‌توانند نقش بسزایی در میزان تولید، صادرات و ارزآوری برای کشور داشته باشند.

اهلی ادامه داد: تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، تامین کننده نیازهای داخلی است و تولیداتی همچون تامین نیازهای صنعت نفت و گاز کشور، انواع ماشین آلات، قطعات الکترونیکی و صنایع آسانسور نشان از توان بالای تولیدی این واحدهای دانش‌بنیان را دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه مشوق‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش بنیان اعمال می‌شود افزود: معافیت از پرداخت مالیات، عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی، عوارض صادراتی و بهره گیری از تسهیلات کم بهره از جمله مشوق‌هایی است که برای شرکت‌های دانش بنیان در استان اعمال می‌شود.

انتهای پیام/