استاندار اردبیل:

ساختمان های انتقال خون مرکز استان متمرکز می شود

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه ساختمان های اداری، فنی و خون گیری انتقال خون اردبیل در فاصله زیاد از هم قرار دارند، باید برای متمرکز کردن این ساختمان ها اقدامات لازم با انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از واحدهای انتقال خون استان اظهار کرد:ساختمان مرکزی انتقال خون باید به تناسب جمعیت توسعه یابد و برای این منظور زمینی مناسب برای تجمیع ساختمان های این اداره کل در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان های اداره کل انتقال خون در مرکز اردبیل دو مورد است ادامه داد: شعبات خونگیری در شهرستان های پارس آباد، مشکین شهر و خلخال نیز مستقر هستند و برای توسعه و ساخت ساختمان مرکزی مناسب و شعبات شهرستان ها در سفر رییس جمهور به استان، اعتبار مورد نیاز مصوب خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل تصریح کرد:با ایجاد زیر ساخت های لازم با محوریت بخش خصوصی می توان از یافته های تحقیقاتی انتقال خون برای تولید داروهای پیشگیری و ایجاد اشتغال بهره برد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح های پژوهشی خونی جهت پیشگیری از بیماری های خاص تدوین شود گفت: چنانچه طرح های مناسب برای تولید داروها و ایجاد مراکز درمانی وجود داشته باشد از ظرفیت های بخش خصوصی در این رابطه استفاده می شود.

وی با تقدیر از تلاش عوامل و پرسنل انتقال خون اردبیل افزود: اینکه میزان ضایعات خونی از ۱۰درصد به۱/۴درصد در استان رسیده، نشان از احساس مسوولیت و تلاش پرسنل این مجموعه دارد و امیدواریم با همکاری دانشگاه ها، آلارم های مثبت خونی از لحاظ کیفیت مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.

بهنام جو افزود: کارشناسان انتقال خون با تحقیقات و پژوهش با همکاری دانشگاه های استان می توانند در پیشگیری از میزان افزایش غلظت خونی و فشار خون نقش مهمی داشته و در رابطه با سند سلامت نظر کارشناسی داشته باشند.

گفتنی است در این بازدید مدیرکل انتقال خون استان اردبیل نیز مشکلات و عملکرد این اداره کل را تشریح کرد و استاندار اردبیل از واحدهای مرکز فراورده، سردخانه، واحد کنترل کیفی، واحدپخش خون و هموویژو لانس و واحد اداری بازدید کرد.

انتهای پیام/