کِندی: بایدن آماده جنگ با روسیه می‌شود/ شکست مسکو خیال‌پردازی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از راشاتودی، رابرت اف. کِندی جونیور، نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقیب هم‌حزبی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی این کشور، تاکید کرد که بایدن با اعزام ۳ هزار نیروی ذخیره دیگر به اروپا، می‌خواهد در خاک اوکراین با نیروهای روسیه بجنگد. کندی در توئیتر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از راشاتودی، رابرت اف. کِندی جونیور، نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقیب هم‌حزبی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی این کشور، تاکید کرد که بایدن با اعزام ۳ هزار نیروی ذخیره دیگر به اروپا، می‌خواهد در خاک اوکراین با نیروهای روسیه بجنگد.

کندی در توئیتر با اشاره به اینکه بایدن باید به جای تلاش برای دستیابی به «سلطه نظامی در سطح جهان» روی مشکلات داخلی آمریکا تمرکز کند، نوشت: بایدن راهش را گم کرده است. می‌خواهم مردم درک کنند که هدف این بسیج نیرو چیست. این کار برای آماده‌سازی جهت جنگ زمینی با روسیه انجام شده است.

وی همچنین اضافه کرد که فکر دولت بایدن برای شکست دادن روسیه در جنگ این کشور با اوکراین یک «خیال‌پردازی ژئوپلیتیکی بیهوده» است.

کندی تاکید کرد: تاکنون هزاران اوکراینی جان خود را از دست داده‌اند چون تشکیلات سیاست خارجی آمریکا، کشورشان را به سمت جنگ هدایت کرده‌اند. حالا دولت بایدن به‌جای اذعان به شکست، آماده می‌شود تا آمریکایی‌ها را هم قربانی کند.

بایدن پنجشنبه هفته گذشته فرمان اجرایی بسیج ۳ هزار نیروی ذخیره ارتش آمریکا را جهت تقویت یگان‌های عملیات «آتلانتیک ریزالو» صادر کرد. واشنگتن در سال ۲۰۱۴ و پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه به‌دنبال کودتای تحت حمایت غرب در کی‌یف، عملیات‌های آتلانتیک ریزالو را در اروپا آغاز کرد.

به گفته دوگلاس سیمز، فرمانده عملیات‌های ستاد مشترک ارتش آمریکا، این اقدام «پایگاه خبری تحلیلی حرف آور تاییدی بر حمایت بی‌چون و چرا و تعهد آمریکا به دفاع از جبهه شرقی ناتو است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در واکنش به تصمیم بایدن برای اعزام نیروهای بیشتر به اروپا، گفت: تشدید بی‌ملاحظه شرایط در اوکراین که کاخ سفید آن را در پیش گرفته، ارتش آمریکا را تا سرحد فاجعه تحت فشار قرار می‌دهد. جو بایدن حتی نمی‌تواند بدون سکندری خوردن از پله‌های ایر فورس وان (هواپیمای ویژه حامل رئیس جمهور آمریکا) بالا برود. آخرین کاری که این دولت نالایق باید انجام دهد، کشاندن هرچه بیشتر ما به سمت جنگ جهانی سوم است.

ترامپ پیش‌تر با تاکید دوباره بر ادعای قبلی خود، گفته بود که اگر دوباره رئیس جمهور شود، ظرف ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع