صدور ۱۷۵۰۰ گذرنامه دائمی و زیارتی اربعین در کرمانشاه

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به مراجعه روزانه ۸۰۰ الی یک هزار نفر در استان برای دریافت گذرنامه، گفت: ۱۷۵۰۰ گذرنامه تا کنون صادر شده است.

سرهنگ جلیل شکری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور با اشاره به آغاز سفرهای اربعین از فردا جمعه همزمان با اول ماه صفر، اظهار کرد: بر همین اساس و با توجه به درخواست‌های مردمی صدور گذرنامه‌های اصلی و زیارتی اربعین در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به درخواست‌های فراوان مردم برای دریافت گذرنامه و شرکت در راهپیمایی اربعین، افزود: طی مرداد ماه حدود ۱۰ هزار جلد گذرنامه برای متقاضیان توسط پلیس گذرنامه صادر شده است.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به صدور گذرنامه اربعین در استان، تصریح کرد: همچنین تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ جلد گذرنامه اربعین نیز برای مردم کرمانشاه صادر شده است.

شکری با اشاره به اینکه هر چه به ایام اربعین نزدیک تر شویم تعداد مراجعان بیشتر می‌شود، بیان کرد: هم اکنون روزانه ۸۰۰ الی یک هزار نفر برای دریافت گذرنامه مراجعه کننده داریم.

مردم دریافت گذرنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با توصیه به مردم و زائران برای مراجعه زودهنگام و عدم مراجعه دیرهنگام برای درخواست گذرنامه و عدم ازدحام در روزهای باقی مانده تا اربعین، تاکید کرد: با توجه به حجم متقاضیان و زائران از تمام زائران ابا عبداله الحسین (ع) تقاضا می‌شود چنانچه قصد دریافت گذرنامه و سفر زیارتی را دارند از هم اکنون به محل‌های مورد نظر مراجعه و با سعه صدر و همکاری با کارکنان انتظامی پیگیر امورات گذرنامه خود باشند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان برای دریافت گذرنامه هر روز بیشتر می‌شود، ادامه داد: قبلاً گذرنامه‌های اصلی چهار روزه و گذرنامه زیارتی ۲ روزه صادر می‌گردید اما به دلیل حجم بالای متقاضیان در سراسر کشور پروسه صدور و چاپ و ارسال به آدرس‌های اعلامی افزایش یافته است.

شکری با اشاره به هزینه دریافت گذرنامه‌های اصلی و اربعین، خاطر نشان کرد: هزینه گذرنامه دائمی ۴۵۰ هزار تومان و گذرنامه زیارتی ۵۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه آیا در مرز خسروی نیز امکان دریافت گذرنامه وجود دارد یا خیر، گفت: فعلاً دستورالعملی از مرکز پلیس گذرنامه برای انجام این کار ابلاغ نشده است.

اعلام مدارک مورد نیاز برای دریافت گذرنامه به همراه آدرس مراکز

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه افراد برای دریافت گذرنامه باید به کدام محل مراجعه کنند، اضافه کرد: متقاضیان برای گذرنامه دائمی به مراکز پلیس + ۱۰ و برای گذر زیارتی در کرمانشاه به چهارراه شهیاد جنب پلیس راهور می‌توانند مراجعه کنند.

شکری با اشاره به مدارک مورد نیاز برای صدور گذرنامه، عنوان کرد: یک قطعه عکس ۴*۶ رنگی زمینه سفید تمام رخ جدید، اصل شناسنامه و کارت ملی، رضایت محضری همسر برای خروج بانوان، اصل فوت نامه یا شناسنامه باطله همسر یا طلاق نامه برای خروج بانوان، رضایت محضری پدر برای فرزندان زیر ۱۸ سال، موافقت نامه حفاظت برای افراد نظامی، ثبت اجازه خروج در سیستم سخا و تأیید نظام وظیفه برای مشمولین تحصیلی، کارت پایان خدمت و یا معافیت و ارائه اصل گذرنامه‌ی قبلی از جمله مدارک لازم است.

انتهای پیام/