میزبانیِ شایسته از زائران اربعین در «دروازه عتبات»

با تدابیر اتخاذ شده، ظرفیت خوب پایانه مرزی خسروی و گنجایش بالای پارکینگ قصر شیرین، این گذرگاه آمادگی لازم برای تردد زائران روز افزون را دارد.

پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، به نظر می‌رسد «دروازه عتبات» روزهای شلوغ‌تری را نسبت به روزهای قبل خود خواهد داشت زیرا براساس مشاهدات زائران حسینی عمدتاً با خبر گرفتن از مرزهای دیگر مطلع شدن از وضعیت آنها ترجیح می‌دهند به خسروی روی آورند. همین موضوع باعث شد که در روز گذشته رکورد تردد بیش از ۵۰ هزار زائر کربلا در ۲۴ ساعت در این مرز به ثبت برسد.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفتگو با در این زمینه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ هزار و ۴۸۶ نفر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند.

وی افزود: از این میزان ۵۰ هزار و ۹۷۹ نفر از کشور خارج شده و ۳ هزار و ۵۰۷ نفر وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: از آمار خروجی‌های کشور ۵۰ هزار و ۶۷۹ نفر ایرانی و ۳۰۰ نفر غیرایرانی بوده‌اند.

میزبانیِ شایسته از زائران اربعین در «دروازه عتبات»

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ذکر شده ۳ هزار و ۴۷۰ زائر ایرانی و ۳۷ زائر غیرایرانی به کشور بازگشته‌اند.

کرمی در پایان با اشاره به جمع بندی آمار گفت: از ابتدای ماه صفر که سفرهای اربعینی آغاز شده است در حدود ۱۴۵ هزار تردد از پایانه مرزی خسروی به ثبت رسیده است.

استقبال زائران از مرز خسروی برای تردد به کشور عراق از شب گذشته رنگ و بوی دیگری گرفته و جمعیت قابل توجهی این مرز را برای تردد به کشور عراق با توجه به زیرساخت‌های آماده در این مرز انتخاب کرده‌اند.

سیل جمعیتی که از نخستین ساعات بامداد قصد عبور از این مرز را داشتند باعث ازدحام در مرز و کندی موقت تردد در این مرز شدند.

ازدحام تا ساعاتی پس از طلوع آفتاب در مرز ادامه داشت و همچنان بر جمعیت تردد کننده در این مرز افزوده می‌شود.

رفته رفته که هوا گرم‌تر می‌شود جمعیت در پایانه مرزی کاهش می‌یابد و تا خنک شدن هوا تردد کمتری از این پایانه صورت می‌گیرد.

در همین خصوص علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و فرمانده قرارگاه اربعین استان کرمانشاه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور اظهار کرد: در حال حاضر تردد در گیت های خروجی مرز ایران و ورودی مرز منذریه روان و پرحجم است.

وی افزود: در طرف ایرانی مرز مشکلی در تردد زوار نداریم و بر اساس اعلام طرف عراقی نیز محدودتی در تردد زائران اعمال نکرده است.

میزبانیِ شایسته از زائران اربعین در «دروازه عتبات»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: خروج ۵۱ هزار زائر بدون مشکل در روز گذشته نشان از خدمت رسانی دستگاه‌های متولی در امور تردد زائران است.

وی از آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و مواکب مردمی در مرز خسروی خبر داد و گفت: همه دست در دست هم داده تا تردد زوار در این مرز تسهیل شده و زائران با آرامش سفر اربعین را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/