با بازگشت ترامپ به قدرت، آمریکا در جهان منزوی خواهد شد!

یک نشریه آمریکایی اعلام کرد: در صورت بازگشت دونالد ترامپ به قدرت، آمریکا گرفتار انزوای سیاسی جهانی و جنگ‌های نیابتی می‌شود و منافع آمریکا به طور مستقیم در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از نشریه آمریکایی « Messenger Opinion»، در صورت پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی (۲۰۲۴) به جایگاه و اعتبار بین‌المللی آمریکا لطمه خواهد خورد و منافع آمریکا در جهان با وقوع جنگ‌های نیابتی تیم سیاسی ترامپ به خطر خواهد افتاد.

بر پایه این گزارش، ترامپ با اتخاذ شعار انتخاباتی «آمریکا اولویت نخست» بر خلاف سیاست رؤسای جمهور پیشین جمهوری خواه، انزواگرایی را در سیاست حزب جمهوری خواهان در دستور کار خود قرار داده است که این روش، مغایر با سیاست مداخلات نظامی مستقیم رئیس جمهورهایی چون رونالد ریگان و جورج بوش در سرتاسر جهان است.

به نوشته این نشریه الکترونیکی، با چرخش سیاست خارجی آتی دونالد ترامپ و «نگاه به داخل» شاهد خواهیم بود که حزب جمهوری‌خواهان از یک حزب بی‌پروا به یک حزب پوپولیستی محافظه گرا بر خلاف مشی قدیم خود مبدل خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید: علت این چرخش در دکترین سیاسی جمهوری خواهان به تجربه تلخ مداخلات نظامی ارتش آمریکا در ویتنام، عراق و افغانستان برمی‌گردد؛ و این بدین معناست که ارتش آمریکا در شرایط کنونی دیگر قادر به مداخله نظامی در سایر نقاط جهان به بهانه جلوگیری از تلفات حداکثری نیروهای نظامی خود نیست.

نشریه آمریکایی در ادامه می‌نویسد: اینک واشنگتن با استفاده از ابزار دیپلماسی و پشتیبانی تسلیحاتی زمانی که دیگران به نیابت از نیروهای نظامی آمریکا در حال پیکار هستند در حال حمایت مالی و تسلیحاتی است؛ چه بسا به همین منظور، پشتیبانی نظامی آمریکا با مقبولیت داخلی همراه شده است.

واشنگتن تاکنون ۴۳ میلیارد دلار کمک نظامی به نیروهای کی‌یف از زمان آغاز جنگ اوکراین و بدون حضور مستقیم نظامیان خود تخصیص داده است و «ولودیمیرزلنسکی» نیز با تأیید آن خواستار پشتیبانی بیشتر تسلیحاتی و مالی غرب است.

در همین راستا، طبق یک نظرسنجی انجام گرفته در میان طرفداران حزب جمهوری خواه آمریکا از سوی مؤسسه تحقیقاتی «بیو»، بیش از ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها خواستار چرخش این حزب از نگاه به خارج به داخل برای حل مشکلات داخلی این کشور شده‌اند.

انتهای پیام/